וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח לניתוחים פרטיים: הבדלים של מאות ש'

אתי אפללו

19.3.2007 / 8:28

הכשרת הישוב מציעה את הפוליסה הזולה ביותר בגיל 70-40; דקלה הכי זולה לצעירים ואיילון - דווקא למבוגרים

המפקח על הביטוח ידין ענתבי פירסם אתמול דו"ח השוואה בין פוליסות ביטוח בריאות פרט, המכסות ניתוחים פרטיים בישראל, של חברות הביטוח השונות. ההשוואה בין חברות הביטוח מתייחסת לדמי ביטוח, כיסויי ניתוחים וכן כיסויים נוספים שחלק מחברות הביטוח מתחייבות לרכוש, מעבר לכיסוי בגין ניתוחים פרטיים בישראל כגון: השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל, ניתוחים בחו"ל, תרופות וכדומה.

הפוליסות ביניהן נערכה ההשוואה הן מרשם זהב של איילון, רפואה פרטית מקיפה של ביטוח ישיר, שר"פ פריפרד של הראל, אחריות מורחבת של כלל, ביטוח ניתוח בישראל של מגדל, בריאות לתמיד של שירביט, בריאות מקיפה של אליהו, פלג של דיקלה, בריאותית של הכשרת הישוב, וקו הכסף של הפניקס. .

תעריפים חודשיים

בשכבות הגיל הצעירות יותר (230-25), התעריפים של פוליסת פלג של דיקלה, הם הנמוכים ביותר, ונעים בין 36-46 שקל. התעריפים של הפוליסה היקרה ביותר, מרשם זהב של חברת איילון, יקרים פי שניים ואף יותר (86-92 שקל).

בגילאי 70-40 התעריפים הזולים ביותר הם של פוליסת הביטוח בריאותית של הכשרת הישוב (198-63 שקל), ואולם התעריפים הזולים ביותר לגילאי 70 פלוס הם בפוליסה של איילון (כ-160 שקל).

הפוליסה היקרה ביותר לגילאי 60-55 היא שר"פ פריפרד של הראל (285 שקל), ולגילאי 65 ומעלה - ביטוח ניתוח בישראל של מגדל - שמאמירים כבר ל-364 שקל.

הכיסויים בפוליסות

בין הפוליסות נערכה גם השוואה המתייחסת לכיסויים השונים שהן מעניקות למבוטחים, בנוסף למימון הניתוח עצמו. בין אלה נבחנו פיצוי במקרה של מצב סיעודי כתוצאה מהניתוח, פיזוטרפיה, הוצאות שהייה למלווה בארץ, וגם כיסויים על אירועים נדירים יותר, כגון פיצוי בשל הידבקות באיידס או בצהבת, ואף החרגות בגין ניתוחים הנדרשים כתוצאה מתאונת דרכים או אירוע טרור.

קיימים הבדלים רבים בין הפוליסות השונות, עם זאת כל הפוליסות כללו את הכיסויים הבאים: פיצוי על ביצוע ניתוח בבי"ח פרטי (שב"ן), פיצוי על ניתוח בבי"ח ציבורי (סל בסיסי), וכיסוי עלות התייעצות בשל ניתוח.

כל הפוליסות מלבד בריאותית של הכשרת הישוב, כוללות חבות בתקופת הכשרה לפני קבלת כיסוי ביטוחי. כמו כן, כל הפוליסות מלבד בריאות מקיפה של אליהו כוללות כיסוי לניתוח הקשור להריון או לידה.

נתוני ההשוואה אמורים לסייע בידי הצרכנים לבחון לא רק את דמי הביטוח שגובות חברות הביטוח, אלא גם את הכיסויים הנכללים בפוליסות, ובכלל זה כיסויים מעבר לביצוע ניתוח שהוא עשוי להיות מחויב ברכישתם. ענתבי ממליץ לצרכן לעיין בתנאי הפוליסה ובקובץ ההשוואה לפני רכישת הפוליסה.

ד"ר אודי פרישמן, מומחה לביטוחי בריאות, אומר כי היוזמה ברוכה אך היא עדיין בבחינת מידע חלקי בלבד מבחינת הצרכן - המציג את המוצר מבחוץ, ולא נכנס לתוך האותיות הקטנות והפרטים. "ההשוואה אינה נותנת מידע לגבי רופא ההסכם, בתי החולים שבהסכם, סכומי הביטוח, ההשתתפויות העצמאיות, תנאי הזכאות לכיסויים, והכי חשוב - הסייגים והחריגים של הביטוח", הוא אומר.

פרישמן מציע ללכת עם היוזמה צעד אחד נוסף ולגבש מודל לפיו אפשר להציע לצרכן המבוטח מדד של "ערך לשקל", לפיו יהיה ניתן לחשב מהו הערך הביטוחי של כל שקל שהוא משלם לפרמיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully