וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוטג', לחם וכרטיס אשראי

אביבית שיין

19.3.2007 / 10:14

האם זה הוגן להחתים על הצטרפות לכרטיס אשראי בסופרמרקט הומה?

ז' כועס. סבתו בת ה-85 הוחתמה על הצטרפות לכרטיס האשראי החדש שופרסל מבית לאומי קארד בסופרמקרט: "האם מתקבל על הדעת שבתוך הרעש וההמולה של הסופרמרקט יתקיימו התנאים המתאימים להחתים אדם בן 85 על כרטיס אשראי ולהסביר ולוודא שהבין בדיוק על מה הוא חותם? כרטיס אשראי לכל דבר, שבו עליו לבחור את מסלול ההטבה המתאים לו - ריבית, מועדוני תעופה או תוכנית הנקודות?

"את כל זה סבתי לא ידעה, לא זכרה, או לא הבינה, אבל הם כן הצליחו להעביר לה בהצלחה את המידע לפיו תקבל הטבת קנייה בסך 250 שקל ועוד הנחות מהנחות שונות במהלך השנה כולה. סבתי ידעה לומר שהיא קיבלה 250 שקל לקניות, אבל לא ידעה שעליה לקנות ב-750 שקל בכל חודש במשך שנה בכדי ליהנות מההטבה הזו. דהיינו, שעליה להתחייב להוציא 9,000 שקל כדי לקבל את המתנה. אף אחד לא וידא שהיא הבינה על מה היא חותמת, כשברקע כל הרעש והצלצולים".

לאחר שקיבלה את הכרטיס בדואר נחפזו בני המשפחה לבטלו, דבר שהיה, כמובן, מסובך יותר מהנפקת הכרטיס.

מלאומי קארד נמסר בתגובה כי החברה "אינה מצפה מלקוחות פוטנציאלים להחליט בדבר הכרטיס בתחומי החנות והם מוזמנים לקחת את טפסי ההרשמה לבתיהם ולעיין בהם בקפידה בזמנם הפנוי. לקוח שהזמין כרטיס בשופרסל ועל אף זאת אינו מעוניין להפעילו, יכול ליצור קשר עם מוקד השירות בלאומי קארד ולבקש לבטלו ללא כל עלות או נזק. בעקבות הפנייה אף מוסיפה לאומי קארד כי תנחה את הקופאיות לעדכן את הלקוחות שאין הכרח להחליט במקום וניתן לעשות זאת גם טלפונית, בזמנם הפנוי".

ומה אומר החוק? עו"ד עינת ברכה, היועצת המשפטית של אמון הציבור, מסבירה שהחוק יוצא מנקודת הנחה שהאדם אחראי למעשיו. בנוסף, אין החוק אוסר על חתימת חוזה במקום מסוים. החובה שקיימת היא חובת הגילוי הנאות - מתן כל הפרטים והתנאים המרכזיים של העסקה מבלי ללחוץ לכיוון של חתימה. בכל מקרה, מומלץ לקחת את החוזה הביתה ולקרוא אותו היטב לפני שחותמים עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully