וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

עומרי כהן

19.3.2007 / 22:37

עליות בבורסות באסיה ובאירופה, לצד עסקאות מיזוג ורכישות חדשות, הביאו לעליות במדד הנאסד"ק ובדאו ג'ונס

לאחר ירידה שבועית של כ-1% בשוק המניות האמריקאי, נרשמה היום אופטימיות בפתיחת שבוע המסחר הלפני אחרון של הרבעון. עליות של 2%-1% בבורסות אסיה ואירופה, לצד ידיעות על עסקאות מיזוג ורכישה חדשות, שכנעו לפחות חלק מהמשקיעים כי בעקבות התיקון של סוף פברואר הפכו המניות ללא יקרות.

אולם התיקון, כך נראה, טרם הסתיים והתנודתיות החדה יחסית בשווקים, עשויה להימשך גם בשבועות הקרובים. בינתיים, עלה היום מדד נאסד"ק ב-0.9% ל-2,394 נקודות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 1% ל-12,226 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.1% ל-1,402 נקודות. בשוק הסולידי עולתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.026% ל-4.571%.

כבר אתמול דווח בעיתונות האירופית כי הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, ברקליס, מנהל מגעים לרכישת הבנק ההולנדי, ABN אמרו, בעסקה שעשויה להפוך למיזוג הגדול ביותר מעולם בענף הבנקאות וליצור את אחד מתאגידי הבנקאות הגדולים בעולם עם שווי של כ-155 מיליארד דולר.

היום צורפו לכך ידיעות, כי רשת בתי החולים מטנסי, קומיוניטי הלת' סיסטמס, תרכוש את מתחרתה מטקסס, טריאד הוספיטלס, תמורת 5.1 מיליארד דולר ותיטול על עצמה חובות ב-1.7 מיליארד דולר. בעסקה נוספת רכשה חברת ההשתלטויות הממונפות, קלייטון דאבילייר, את החברה הגדולה בארה"ב בתחום שרותי הגינון ותכנון הנוף, סרוויס-מאסטר, ב-4.7 מיליארד דולר.

גם החברות הישראליות הבכירות נהנות ברובן מהמגמה החיובית בשוק. אחרות, קטנות יותר, נסחרות בעיקר בהשפעת חדשות נקודתיות, כדוגמת עסקות חדשות. אורכית טיפסה ב-2.6% ל-11.8 דולר, על רקע דיווח כי החברה מתכוונת לגייס 25 מיליון דולר בהנפקה פרטית של אג"ח להמרה, למשקיעים מוסדיים בישראל.

בשלושת הימים הקרובים תשתתף החברה בכנס בנושא תקשורת ותציג את המוצר החדש מתוצרתה, המיועד לאפשר העברת שידורי וידיאו, קול ונתונים ברשתות עירוניות משולבות, במהירות גבוהה הרבה יותר מזו שמאפשר המוצר הנוכחי של החברה. בכנס תופיע גם חברת הטלפון ההודית VSNL ובשוק ההון כבר חולמים על האפשרות, כי ההופעה המשותפת מהווה את תחילתו של שיתוף פעולה בין שתי החברות, אשר יימשך לחוזה בהיקף של עשרות ואולי אף מאות מיליוני דולרים לאורכית.

חברת אופטיבייס, ספקית פתרונות וידיאו דיגיטליים, הודיעה היום כי תספק פתרונות חדשים של IPTV לחברת הטלקומוניקציה האמריקאית W.T Services. במסגרת העסקה תשמש אופטיבייס כאינטגרטור ראשי למוקד ה-IPTV של החברה האמריקאית וכמו כן תספק את מערכות השידור והדחיסה המתקדמות שלה. החברה לא מסרה את היקף החוזה, אך הוא מוערך בשוק בכמיליון דולר. אופטיבייס דווקא ירדה ב-1% ל-4.1 דולרים.

הודעה על חוזה בהיקף מוערך דומה - של כמיליון דולר - הגיעה גם מריטליקס, אשר תספק לרשת הפצת מזון בג'מייקה מערכת לניהול הרשת ברמת הארגון - תחום אליו חודרת ריטליקס בעקבות רכישות של חברות בתחום בשנתיים האחרונות. ריטליקס, הנסחרת לפי שווי שוק של כ-375 מיליון דולר, מכרה עד כה בעיקר פתרונות תוכנה ברמת החנות - כלומר, מערכות לניהול חנויות קמעוניות. כיום מנסה החברה להרחיב את היקף פעילותה על ידי מכירת פתרונות שלמים, המיועדים לניהול הרשת מרמת מרכז השליטה שלה ועד חנויות הקצה. ריטליקס ירדה ב-0.1% ל-19 דולר.

מניית אי.סי.טל נפלה ב-7.2% ל-4.4 דולרים, לאחר שמנכ"ל החברה בשלוש השנים האחרונות, איתן נאור, הודיע כי יפרוש מתפקידו בחברה בסוף יוני.

סיליקום דיווחה כי תספק כרטיסי מעקף לאחת היצרניות הגדולות בעולם של ציוד לרשתות נתונים תמורת 1.2 מיליון דולר. מדובר בכרטיסים שתוכננו באופן ייחודי להתקנה בשרתים מתוצרתה של יצרנית ציוד גדולה. ההזמנה תסופק במהלך שלושת החודשים הקרובים. מניית סיליקום הגיבה להודעה בזינוק של 7.9% ל-14.6 דולר.

ענקית מכשירי האלקטרוניקה הביתיים, סמסונג הקוריאנית, חשפה היום בתערוכת CeBIT המתקיימת בהאנובר שבגרמניה, ממיר אלחוטי חדש מדגם SMT-H6155, בו מותקנים שבבי השידור האלחוטיים בתקן 802.11n של חברת מטאלינק הישראלית. מניית מטאלינק הגיבה לחדשות בעלייה של 3.5% ל-6.3 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully