וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות השערים של תחילת המסחר התמתנו; אלקטל עלתה ב-1.8%

רונן סרברניק

27.8.2001 / 19:31

דויטשה טלקום עולה ב-0.8% לאחר שסונרה הודיעה על מכירת בלוק ממניותיה, סונרה עולה ב-2.1%

המסחר באירופה נסגר במגמה מעורבת לאחר שנפתח בעליות שערים חדות. ההערכה הגוברת כי הבנק המרכזי של אירופה יוריד את הריבית בגוש היורו לא הצליחה לשמר את האופטימיות. בפאריס נסגר ה-CAC 40 בירידה של 0.2%. בפרנקפורט עולה הדקס ב-0.3%. בלונדון לא מתקיים היום מסחר.

הבנק המרכזי של אירופה צפוי לחרוג ממנהגו ולהוריד את הריבית בגוש היורו השבוע. על פי הערכות, ה-ECB יורה על קיצוץ של 0.25% בריבית, שעומדת כעת ברמה של 4.5%. לאחרונה גובר הלחץ על הבנק המרכזי להוריד את הריבית לנוכח סימנים מתמשכים לחומרת ההאטה בגוש היורו. ללחץ על ה-ECB תרמה גם מדיניות הקיצוץ האגרסיווית של הריבית שמבצע הבנק הפדרלי בארה"ב. ה-ECB ייפגש ב-30 באוגוסט.

יצרנית השבבים הגרמנית אינפיניון נסגרה ללא שינוי לאחר שרשמה עלייה של 5.3% בשעות המסחר המוקדמות. החברה הודיעה כי היא מנהלת מגעים לשיתוף פעולה עם טושיבה בייצור שבבי זיכרון. טושיבה, יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה ביפאן, עורכת כעת ארגון מחדש של עסקיה, שיכלול פיטורים של כ-20 אלף עובדים. המתחרה ST עולה ב-0.5%.

פיליפס, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה ההולנדית, עולה ב-2.2% לאחר שהודיעה כי החטיבה האמריקאית שלה תעבור לרווח במחצית השנייה של 2002.

מניות ציוד התקשורת התרוממו קמעה על רקע הודעת סיסקו מסוף השבוע כי היא צופה יציבות בעסקיה. אלקטל עלתה ב-.8% ; נוקיה ירדה ב-2.5%. אריקסון, שעל פי ההערכות תודיע היום על מיזוג עסקי ייצור מכשירי הסלולר עם סוני, עלתה ב-0.9%.

מגמה מעורבת נרשמת גם במניות הטלקום. דויטשה טלקום עולה ב-0.8% לאחר שסונרה הודיעה כי מכרה את בלוק המניות הגדול שהוביל לירידת המניה. סונרה מכרה 21.9 מיליון מניות. סונרה עצמה עולה ב-2.1% לאחר שהודיעה כי קיצצה את חובותיה הגדולים. פראנס טלקום ירדה ב-1.8%; טלפוניקה ירדה ב-0.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully