וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאן השכר: מנהל מחלקה בבי"ח

רוני לינדר-גנץ

20.3.2007 / 15:04

137,557 שקל - זהו שכרו החודשי של מנהל בקופת חולים כללית. קופ"ח מאוחדת מספקת השנה ארבעה מתוך חמשת שיאני השכר הארציים

דו"ח שיאני השכר לשנת 2005 מגלה: טוב להיות עובד בכיר בקופות החולים, וטוב עוד יותר לעבוד בקופת חולים מאוחדת: הקופה השלישית בגודלה בישראל מספקת השנה ארבעה מתוך חמשת שיאני השכר הארציים, וכן נציגים רבים נוספים ברשימה כולה. עובדי מערכת הבריאות תופסים שבעה מתוך עשרה המקומות הראשונים ברשימת שיאני השכר, ומהווים 20% ממאה שיאני השכר הארציים.

לא רק מאוחדת בולטת בדו"ח השנה. גם הקופות האחרות, כללית ומכבי, מככבות בדו"ח: שיאן השכר הארצי הוא מנהל מחלקה באחד מבתי החולים השייכים לכללית. עלות שכרו החודשית בשנת 2005 עמדה על 137,557 שקל. במקום השני ניצב מנהל אגף בקופת חולים מאוחדת שעלות שכרו עמדה על 120,551 שקל. במקום השלישי מנכ"ל הקופה, עוזי סלנט, שכיכב בשנה שעברה בראש רשימת שיאני השכר במערכת הבריאות.

גם במקום הרביעי והחמישי נמצאים עובדי מאוחדת: במקום הרביעי עובד הקופה שעלות שכרו היתה 107,860 שקל ובמקום החמישי המשנה למנכ"ל הקופה, שמואל מועלם, שכיכב גם בשנה שעברה כאחד משיאני השכר הבולטים במערכת הבריאות. עלות שכרו של מועלם בשנת 2005 היתה 103,698 שקל.

במקום השישי ברשימת שיאני השכר הארצית ניצב מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, יהושע (שוקי) שמר, שהודיע אתמול על פרישתו הקרובה מן התפקיד. עלות שכרו החודשית בשנת 2005 עמדה על 100,481 שקל. לעומת זאת, מנכ"ל הקופה הגדולה במדינה שירותי בריאות כללית, זאב וורמברנד, נמצא הרחק מאחור עם עלות שכר חודשית של 82,663 שקל.

"השכר ניתן כדין"

הקופה ה"צנועה" ביותר מבחינת שכר היא קופת חולים לאומית, הרביעית בגודלה, שבכיריה ממוקמים במקומות נמוכים בהרבה ברשימה: עלות שכרו של בעל השכר הגבוה ביותר בקופה, מנהל מחוז, היא 65,165 שקל, ואחריו עובד בדרגת סמנכ"ל שעלות שכרו היא 64,167 שקל.

מקופת חולים מאוחדת נמסר: "השכר ניתן כדין ואנו רק יכולים להיות גאים בכך שמאוחדת, הודות לעובדיה בדרגיהם השונים, נמצאת זה יותר מ-16 שנה במקום הראשון מבין הקופות בשביעות רצון לקוחותיה ובמצבה הכספי".

ממכבי שירותי בריאות נמסר: "השכר במכבי מפוקח ומאושר על ידי הממונה על השכר. בשנים האחרונות לא מצא הממונה ולו חריגת שכר אחת במכבי".

מקופת חולים כללית נמסר, כי "מרביתם של מקבלי השכר הינם רופאים בכירים, מנהלי בתי חולים ומוסדות רפואיים אשר שכרם נקבע על פי סולמות שכר של דירוג רופאים על ידי משרד האוצר ולא על ידי קופות החולים. שכר הבכירים האחרים בכללית נעשה על דעת משרד האוצר והממונה על השכר ואינו חורג מהנורמות המקובלות בארגונים ציבוריים בגודל זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully