וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מובילה בפעילויות זדוניות באינטרנט

גיא גרימלנד

20.3.2007 / 14:39

כך קובעת ענקית אבטחת המידע סימנטק בדו"ח איומי אבטחת ברשת האינטרנט. "פושעי האינטרנט הופכים זדוניים יותר"

חברת סימנטק פירסמה אמש את דו"ח איומי אבטחת האינטרנט שלה למחצית השנייה של 2006. הדו"ח החדש חושף כי ישראל מדורגת במקום הראשון בעולם בפעילויות זדוניות ברשת למשתמש עם 13%. במקום השני מדורגת טייוואן ובמקום השלישי פולין. סך כל תעבורת הספאם בישראל עמדה על 66%, גבוה יותר מהממוצע העולמי שעומד על 59%.

ישראל גם מדורגת במקום ה-9 בעולם באחוז הספאם המגיע ממנה. בנוסף, ישראל מדורגת במקום השביעי באזור EMEA (אזור אירופה, אפריקה והמזרח התיכון) ובמקום ה-13 בעולם בכמות המחשבים הנגועים ב-bot (מחשבים הנשלטים מרחוק על ידי האקר). בדירוג הערים הנגועות במספר הרב ביותר של מחשבי bot, פתח תקווה ממוקמת גבוה - במקום התשיעי באזור EMEA, כאשר 51% מסך מחשבי ה-bot בישראל מרוכזים בה, בשל העובדה שממוקמות בה ספקיות אינטרנט.

הדו"ח העולמי מצביע על כך שהמשתמשים הביתיים ממשיכים להוות את המגזר הנתון למספר הרב ביותר של התקפות - סך כל ההתקפות עליהם עומד על 93%, לעומת 86% במחצית הראשונה של 2006. הדו"ח גם מצביע על כך שהתוקפים משכללים את שיטות התקיפה שלהם ויוצרים רשתות בינלאומיות שיתופיות במטרה לתמוך בפעילות הפלילית הגדלה שלהם. פושעי האינטרנט מנסים לזכות ברווחים פיננסיים גבוהים ככל האפשר, וממשיכים לתכנן איומים ממוקדים וזדוניים יותר במטרה להמשיך ולהסתתר תוך כדי גניבת נתונים חסויים ואישיים.

פעילות הזבל העולמית

"פושעי האינטרנט הופכים זדוניים יותר ויותר, וממשיכים לפתח את שיטות ההתקפה שלהם שהופכות למורכבות ומתוחכמות יותר במטרה למנוע את זיהויים", אמר אריה דנון, מנכ"ל סימנטק ישראל. "משתמשי הקצה, בין אם הם צרכנים או עסקים, צריכים לוודא שיש להם אמצעי אבטחה מספיקים שימנעו את גישת התוקפים למידע החסוי, שכן גישה כזו עלולה לגרום להפסד כספי, פגיעה בלקוחות חשובים ולנזק במוניטין", הוסיף דנון.

הדו"ח הנוכחי סוקר את ששת החודשים מה-7 ביולי 2006, עד ה-3 בדצמבר 2006, ומתבסס על נתוני סימנטק הנאספים באמצעות יותר מ-40 אלף חיישנים ביותר מ-180 מדינות. זאת, בנוסף לבסיס נתונים של יותר מ-20 אלף פרצות המשפיעות על יותר מ-30 אלף טכנולוגיות מיותר מ-4,000 ספקים. סימנטק גם בודקת יותר משני מיליון חשבונות דמה שמקבלים הודעות דואר אלקטרוני מ-20 מדינות שונות בעולם, ומאפשרים לחברה לבחון את פעילות הפישינג ודואר הזבל העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully