וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלח את עמי - לחו"ל

עירית רוזנבלום

21.3.2007 / 3:41

רוצים לנסוע לחו"ל בפסח אבל עוד לא הזמנתם כרטיסים? בדקנו כמה תעלה לכם חופשת פסח ב-3 יעדים קרובים ופופולריים במיוחד

פסח נחשב לחופשה משפחתית. לפי הערכות, קרוב ל-300 אלף ישראלים יטוסו לעשות את החג בחו"ל. לפי דיווחי התאחדות סוכני הנסיעות, כמות כזו של נוסעים דומה לנתונים מפסח בשנה שעברה. החופשה של86% מהיוצאים לחו"ל תימשך שישה ימים או יותר, של כ-10% תימשך ארבעה או חמישה ימים, ופחות מ-1% יבלו חופשה קצרה של עד שלושה ימים. 7% מכלל הציבור הזמינו או מתכוונים להזמין את שירותי התיירות באמצעות האינטרנט.

בשל הביקוש הרב בתקופת החג הוסיפו חברות הנסיעות חבילות וטיסות ליעדים השונים. היעדים המובילים בחבילות נופש לחופשת הפסח הם אנטליה שבטורקיה, צפון איטליה ואגמיה, ברצלונה וברלין. בנוסף, השנה נוספו יעדים כמו סיצילה, דרום איטליה (סורנטו ואמלפי) ורומניה - שהפכה השנה ליעד מבוקש במיוחד. יעדים אלה מצטרפים ליעדים הפופולריים תמיד: לונדון, פריז, אמסטרדם, פראג, בודפשט, יוון ורומא.

טורקיה

הפסקת טיסות אל על לאיסטנבול, כחודש לפני חופשת הפסח, התגלתה כלא יותר מרעידה קלה בכנף ענף הנסיעות. מכיוון שאיסטנבול לא הייתה מעולם יעד פופולרי בפסח, להפסקת הטיסות לא היתה השפעה על המחירים לאזור אנטליה ולבודרום. מלבד זאת, את החלל שהותירה אל על מילאה חיש קל חברת צ'רטר טורקית חדשה שהחלה לטוס לישראל.

גם חברת התעופה טורקיש איירליינס הגדילה את מספר הטיסות השבועיות שלה מ-15 ל-18 וגם הכניסה מטוסים גדולים יותר, שמפצים על המושבים האבודים של אל על לאיסטנבול.

כמו כן, על אף שאיסטנבול היא עיר יפהפייה, הישראלים התרגלו למלונות המפוארים ולקלאבים על בסיס "הכול כלול" של אנטליה, ומעדיפים אותם על פני המלונות באיסטנבול, שרובם ברמה של ארבעה כוכבים.

משפחות הטסות לטורקיה עם שני ילדים (הלנים בחדר ההורים) נהנות ממחיר ממוצע לאדם הנמוך ב-30% מאשר זוג ללא ילדים, מכיוון שהילדים משלמים רק על הטיסה. הקלאבים באזור אנטליה הם עדיין הלהיט החם ביותר. אל מועדוני הנופש האלה מתנקזות בפסח משפחות רב דוריות - סבים הורים וילדים ביחד.

מחיר חופשת "הכל כלול" לאדם בחדר זוגי למשך ארבעה לילות בקלאבים כמו טיטניק, קרמלין וטופקפי באנטליה בין ה-1 ל-5 באפריל הוא 438 דולר. למשפחה של שני מבוגרים ושני ילדים המחיר הוא 359 דולר לאדם; בין ה-1 ל-8 באפריל, חופשה למשך שבעה לילות תעלה 653 דולר לאדם בחדר זוגי ו-515 דולר לאדם בחדר לארבעה. טיסה לאנטליה וארבעה לילות במלון חמישה כוכבים, על בסיס חצי פנסיון מוצעת במחירים החל מ-370 דולר - כשהמחיר לא בחג הוא החל מ-260 דולר).

יוון

מקורות בענף מעריכים כי תהיה עלייה של למעלה מ-20% במספר המבקרים ביוון בפסח הקרוב. העובדה שפסח יהיה השנה בראשית חודש אפריל הופכת את יוון לאטרקטיווית בגלל מזג האוויר הנוח יותר, אך עדיין לא מדובר במספר גדול של נוסעים. רוב היוצאים עושים זאת אחרי ליל הסדר.

מחיר חבילה לרודוס, שהטיסות אליה מתחדשות לקראת פסח, הכוללת טיסה וארבעה לילות במלון הילטון מתחיל ב-500 דולר לאדם בחדר זוגי; בכרתים תעלה טיסה ו-שישה לילות במלון גרנד החל מ-660 דולר לאדם כשהמינימום הוא ארבעה אנשים. ברודוס תעלה טיסה וארבעה לילות, החל מ-430 דולר - כשלאחר פסח המחיר יהיה החל מ-330 דולר.

רומניה

בחג הזה חלה עלייה דרמטית בנסיעות לרומניה, בזכות החלטתה של ממשלת רומניה על ביטול אשרות הכניסה אליה. מהלך זה מאפשר לסוכנים להציע טיסות שכר (צ'רטר) ולמכור ברגע האחרון. רומניה הפכה ליעד פופולרי בגלל המחירים האטרקטיוויים שמציעות חברות התעופה לצד מחירי מלונות זולים יחסית באתרי הנופש, לעומת מחירי המלונות בבוקרשט, שגם הם זולים מבמערב אירופה. ברומניה עדיין לא שולט מטבע היורו, למרות שהמדינה הצטרפה לאיחוד האירופי בתחילת השנה.

לנוסעים כעת לרומניה מוצעים בעיקר טיולים, שפחות מתאימים לחופשה משפחתית. חבילה לבוקרשט תעלה החל מ-487 דולר לאדם בחדר זוגי והיא כוללת טיסה ושלושה לילות במלון שלושה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר. טיול לבוקרשט הכולל גם את הרי הקרפטים - טיסה ושבעה לילות על בסיס חצי פנסיון, החל מ-700 דולר לאדם בחדר זוגי; טיסה וארבעה לילות, החל מ-558 דולר. המחיר אחרי החג הוא החל מ-460 דולר.

______________

סייעו: אשת טורס, גוליבר, אלדין טרוול, איסתא, השטיח המעופף, קשרי תעופה, הדקה ה-90, צבר תיירות ונופש, המרכז לתיירות בינלאומית, אופיר טורס ועוד.

הידעתם?

לפי הערכות כ-300 אלף ישראלים יטוסו לעשות את הפסח בחו"ל. 86% מהם ישהו שם שישה ימים או יותר

שימו לב!

הפסקת טיסות אל על לאיסטנבול, כחודש לפני הפסח, לא גרמה לשינויים משמעותיים בשוק וגם לא לעליית מחירים בטיסות ובדילים לאנטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully