וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לחגיגת השכר

מוטי בסוק

21.3.2007 / 11:44

עובדי בנק ישראל הגיעו לתלושי שכר חסרי כל הצדקה. כעת האוצר מנסה לסובב את הגלגל לאחור, והמלאכה קשה

הדו"ח השנתי של הממונה על השכר באוצר שפורסם אתמול מכיל נתונים על שכרם של 271,300 עובדים בשירות הציבורי. בקרוב יפרסם הממונה את הדו"ח השנתי על השכר במגזר הממשלתי, כולל במשרד הביטחון. כוכבי הדו"ח שפורסם אתמול, ולא במקרה, הם עובדי בנק ישראל. בקרוב, כך סבורים באוצר ובבנק ישראל, ייחתם סוף-סוף הסכם שכר חדש בבנק. דו"ח הממונה מסביר שוב, בפעם המי יודע כמה, כי חגיגת השכר בבנק ישראל אינה יכולה להימשך עוד.

מסיבות היסטוריות, וגם בשל ועדי עובדים מתוחכמים מחד וחולשת האוצר מאידך, הגיעו עובדי בנק ישראל לתלושי שכר חסרי כל הצדקה. כעת האוצר מנסה לסובב את הגלגל לאחור, והמלאכה קשה. בדו"ח השכר החדש מתברר כי כל עובדי בנק ישראל, לא רק בכירי הבכירים, נהנו מתנאים והטבות שכר שאינם מקובלים במגזר הציבורי. הממונה על השכר המציא בדו"ח שלו ל-2005, במיוחד עבור עובדי בנק ישראל, צורת דיווח מיוחדת. מעבר לדיווח על השכר הממוצע ברוטו ועלויות השכר, כמקובל, הממונה מדווח על הפדיונות החד-פעמיים של עובדי הבנק במשך השנה ועל שכרם החודשי, כולל הפדיונות (שכר ברוטו בפועל). מתברר כי החל ב-2003, כשהממונה על השכר אז, יובל רכלבסקי, פתח במערכה נגד עיוותי השכר בבנק ישראל, התחילו עובדים בבנק, בראשות בכירי הבנק, למשוך כספים מקופת הבנק, אשר ניתנים למשיכה במקומות עבודה אחרים רק עם היציאה לגמלאות.

בנוסף, חוזה העבודה בבנק ישראל מאפשר לעובדים למשוך כספי חופשה, מחלה והשתלמויות שלא נוצלו במשך שנות העבודה - פריוולגיה שאינה קיימת במוסדות ציבוריים אחרים. 78% מקרב 100 בכירי הבנק פדו ב-2005 את הכספים שהצטברו לזכותם במשך השנים, מה שהגדיל את שכרם, שגם כך הוא מהגבוהים במגזר הציבורי, בצורה ניכרת. לאחר שייחתם הסכם שכר חדש בבנק ישראל, יצטרכו כל העובדים, כולל הגמלאים, להחזיר כספים אלה - דבר המוסכם גם על ועד העובדים בבנק.

פרסום דו"ח הממונה על השכר הוא חג לכל מי שמאמין במינהל ציבורי תקין. הוא מבטיח שקיפות בתנאי השכר ובניהול כוח העבודה במגזר הציבורי - שקיפות שאמורה לתרום ליתר טוהר מידות בשירות הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully