וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקושי יתר בגיוס עזריאלי: 715 מ' שקל

שרון שפורר

21.3.2007 / 14:09

החברה תיכננה הנפקה ב-600 מ' שקל. הריבית נקבעה בגובה 4.15%. התמורה תשמש גם למימון הקמת המגדל המרובע בת"א

קבוצת עזריאלי השלימה היום את הנפקת האג"ח הפרטית של החברה הבת קנית עם גיוס של 715 מיליון שקל. החברה התכוונה לגייס 600 מיליון שקל, אך בעקבות ביקושיים של כמיליארד שקל - הגדילה את היקף הגיוס ב-115 מיליון שקל. הריבית נקבעה בגובה 4.8%.

תמורת ההנפקה תשמש לייזום פרויקטים בקבוצת עזריאלי ובין היתר בניית המגדל המרובע במרכז עזריאלי בתל אביב, בניית מרכז העיר מודיעין ובניית שני בנייני משרדים בהרצליה ביזנס פארק.

גל הגיוסים נמשך

לפני מספר חודשים רכשה קנית את חברת האחזקות הבורסאית, גרנית הכרמל, הפועלת בתחומי הגז, האנרגיה, תעשיית הצבעים ואיכות הסביבה ואשר בין אחזקותיה המרכזיות: סונול, טמבור סופרגז ו-GES (טמבור אקולוגיות).

קנית קיבלה דירוג דומה משתי חברות הדירוג - מידרוג (Aa2) ומעלות (AA מינוס) לגיוס של עד 1.6 מיליארד שקל. קנית מחזיקה בין השאר גם בבעלות על ארבעה מרכזי קניות בישראל: קניון איילון, קניון ירושלים, קניון הנגב ו-60% מקניון חולון. היתרה היא בבעלות חברה אחות.

מחזור ההכנסות של קבוצת עזריאלי כולה הגיע להיקף של כ-700 מיליון שקל ב-2006, ולדברי החברה השווי הכלכלי של נכסיה הוא יותר ממיליארד וחצי דולר. בבעלות הקבוצה, חוץ ממגדלי עזריאלי גם קניון איילון, קניון ירושלים, קניון הנגב, קניון חולון, קניון מרגלית השרון (50%), הרצליה ביזנס פארק וקניון מודיעין המוקם בימים אלה.

בשבועות האחרונים גויסו מיליארדי שקלים על ידי חברות המדורגות AA ומעלה. רק אתמול פורסם כי אפריקה ישראל השלימה גיוס של כמיליארד שקל בריבית של 4.7%. אריסון אחזקות של שרי אריסון גייסה לאחרונה גם היא מיליארד שקל. הירידה הנמשכת בהיקף הגיוסים הממשלתיים, הריביות הנמוכות והירידות בשוק ההון שמקשות על גיוסי החוב של חברות קטנות יותר, מספקים כולם רוח גבית לגיוסים של חברות האחזקות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully