וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בדרך ליום שלישי של עליות

שירלי יום-טוב

21.3.2007 / 14:43

הפד יכריז הערב על גובה הריבית בארה"ב. סייפן עשויה לסבול היום בשל חוזה בין סנדיסק והייניקס הקוריאנית

כשעה וחצי לפני פתיחת המסחר בוול סטריט מצביעים החוזים על פתיחה חיובית במניות הטכנולוגיה, עם עלייה של כ-0.2% במדד נאסד"ק. בוול סטריט ממתינים לסיום פגישת נציגי הפד היום, ואם המגמה החיובית תישאר עד סוף היום, יהיה זה יום שלישי ברציפות של עליות בשוק. קצת פחות אופטימיות מאפיינת את השוק הרחב יותר, כאשר החוזים מצביעים על פתיחה שטוחה במדד S&P500.

ב-20:15 שעון ישראל תתפרסם ההודעה על גובה הריבית בארה"ב. היא אינה צפויה להשתנות גם הפעם, ולהישאר ברמה של 5.25%, אבל מה שכרגיל יעניין את המשקיעים הם רמזים בנוגע למה שיקרה בהמשך - האם הפד יחל בתהליך הורדת ריבית? הורדה כזו אפשרית כיום בעקבות קשיים בשוק המשכנתאות בארה"ב, עם העלייה במספר הלווים שאינם מסוגלים לעמוד בתשלומי המשכנתא.

דו"חותיה של ענקית התוכנות העסקיות, אורקל, עשויים לעודד היום את מגזר הטכנולוגיה בכלל, ואת מניות התוכנה בפרט. אורקל דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי וסיפקה תחזית מעודדת לרבעון הבא.

סנדיסק מתחזקת?

בין הישראליות עשויה מניית סייפן להמשיך לסבול מלחץ גם היום, לאחר הודעה רשמית של החברות סנדיסק והייניקס הקוריאנית בדבר חוזה הכולל שיתוף פעולה טכנולוגי בתחום זיכרונות פלאש. כל חוזה מסוג זה בו לא זוכה חברת טכנולוגיות השבבים הישראלית, סייפן, מרחיק אותה מהיעד השאפתני אליו היא החלה לכוון בשנה שעברה - שליטה על 20% משוק הפלאש עד 2010, אז צפוי השוק להגיע להיקף של 45 מיליארד דולר.

כבר אתמול החלה סייפן לאבד גובה, עם ירידה של 3.5% בעקבות הורדת המלצה של CIBC שהקדים ביום את הודעת הייניקס וסנדיסק, והעריך את קיומו של החוזה ביניהן. מניית סייפן איבדה 30% בשנה האחרונה, ובמחירה הנוכחי - 11 דולר - היא נסחרת עמוק מאוד מתחת למחירה בהנפקה לפני שנה וארבעה חודשים - 23.5 דולר.

לאור כל האמור לעיל, מי שאמורה להמשיך להתחזק היום היא מניית סנדיסק (SNDK), שעלתה כבר אתמול בכ-4.5%. סנדיסק רכשה בשנה שעברה את אם סיסטמס הישראלית, שהטכנולוגיה שלה - x4 - היא הבסיס לשיתוף הפעולה הטכנולוגי בין סנדיסק להייניקס.

חברת נייס מערכות דיווחה על חוזה עם שותפתה, סימנס, למערכות הקלטה וניתוח מבוסס IP של וידיאו. הפתרונות של נייס אמורים להגביר את האבטחה והביטחון ברשת מסילות הרכבת הבלגית, שם פועלת סימנס עם פתרונות לבקרת תנועה. כהרגלה, נייס לא דיווחה מה היקף החוזה.

חברת בי.וי.אר מערכות, המתמחה בפיתוח וייצור מערכות סימולציה ואימון, דיווחה על זכייתה בחוזה תחזוקה תלת שנתי של מערכת אימון ימי משולב ללקוח מחוץ לישראל. הפרויקט כולל תחזוקת המערכת והיקפו כמיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully