וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פסח - גידול של 40% במכירת יינות

נופר סיני

21.3.2007 / 15:55

זאת לעומת המכירות בשאר חודשיהשנה. 60% משוק בקבוקי היין בישראל שייך ליינות אדומים, לעומת 40% ליינות הלבנים

היקף מכירות היין ב-2006 הסתכם בכ-730 מיליון שקל, גידול של כ-4% בהשוואה למכירות ב-2005. מספר בקבוקי היין המיוצרים בישראל עלה גם הוא בשיעור של כ-4% והסתכם בכ-54 מיליון בקבוקים, כך עולה ממחקר שנערך על-ידי BDI.

לקראת פסח, בדומה לתקופה שלפני ראש השנה, חל גידול של למעלה מ-40% במכירות בענף בהשוואה לשאר חודשי השנה. ב-BDI מסבירים את הגידול ברכישת יין על ידי מעבידים וועדי עובדים, בצריכה מוסדית של בתי מלון ומסעדות העורכים סעודות חג חגיגיות, ניצול הוזלות החג, קנייה של יינות רבים כמתנות, גידול במפגשים משפחתיים וחברתיים ובשתיית יין מרובה בליל הסדר.

60% משוק בקבוקי היין בישראל שייך ליינות אדומים, לעומת 40% ליינות הלבנים; למעלה ממחצית מבקבוקי היין הנמכרים בישראל הם של יינות זולים (עד 25 שקל), 30% הם של יינות בטווח מחירים בינוני (25-80 שקל) וכ-15% של יינות יוקרתיים (יותר מ-80 שקל לבקבוק).

מהמחקר עולה כי בענף יצור היין פועלים כ-250 יקבים. חמישה מתוכם: יקבי כרמל, אפרת, בנימינה, ברקן ורמת הגולן, מרכזים כ-85% מבציר הענבים. הגידול בצריכת היין נתן את אותותיו גם בגידול במספר יקבי הבוטיק הפועלים בישראל וכיום פועלים למעלה מ-150 יקבי בוטיק המוגדרים כיקבים המייצרים פחות מ-100,000 בקבוקים בשנה. מכיוון שחלק ניכר מיקבי הבוטיק מייצרים יין לא כשר, הם מתקשים בהכנסת תוצרתם לנקודות מכירה גדולות בסופרמרקטים ורשתות שיווק. ב-BDI מעריכים כי אלמלא מלחמת לבנון השנייה, מכירות היין ב-2006 - כספית וכמותית - היו יכולות להיות גבוהות יותר. בין הגורמים להאטה בענףהם מונים את השבתת חלק מהיקבים הממוקמים באזור הצפון,את ירידה בהיקף התיירות ואת הפגיעה בכרמים עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully