וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה בוויסמן?

סיון קלינגבייל ושלומי שפר

21.3.2007 / 16:19

ברונפמן ופישר שילמו 30% מעל מחיר השוק כדי להפוך לשותפים של נוחי דנקנר בשופרסל - בעיקר כדי לנקום בדודי ויסמן

מקורבים לקבוצת ברונפמן פישר מקווים כי ההחלטה של דנקנר להיפרד מכ-20% משופרסל היום היא שלב ראשון. 20% כבר בחוץ ועכשיו הוא יכול להתרגל אט אט לרעיון שמישהו אחר ייקח לו את השליטה. נזכיר כי רק לפני מספר שבועות נוחי ניהל עם ברונפמן מו"מ שלמעשה הושלם למכירת השליטה ברשת, אך נוחי החליט לבסוף לא למכור, בעיקר בשל סיבות שהוגדרו כאמוציונליות.

יחד עם זאת, נוחי גם מאמין כי הוא יכול לשפר באופן משמעותי את שיעורי הרווחיות של שופרסל ולהביא אותה לרמות רווח תפעולי של 5%-5.5% מהמחזור, כאשר הרשת, שבלעה שנה שעברה את קלאבמרקט, עומדת על שיעור רווחיות תפעולי של 3.1% בלבד. רשת קו אופ אגב, כבר הגיעה לשיעור רווחיות תפעולית של 4.9%.

אבל בלי ספקולציות אי אפשר. בענף הקמעונאות מעריכים כי מתקיים משא ומתן על מתווה להמשך המכירה, כלומר, מדובר רק על שלב ראשון בעסקה כוללת. בינתיים דבר לא נסגר והעסקה הנוכחית שהקלוזינג שלה צפוי עוד שלושה חודשים, לא כולל אופציות מכר או רכש, היא הרלוונטית. דנקנר, כמו גם ועד העובדים של שופרסל, יקבלו מספיק זמן להתרגל לרעיון שינוי הבעלות.

יתרון אסטרטגי בחיבור

החיבור בין קבוצת ברונפמן לאי.די.בי מקנה לשופרסל יתרון בתחום הנדל"ן. כיום החסם העיקרי בפני פתיחת סניפים חדשים הוא מחסור במיקום. קבוצת ברונפמן הצהירה בעבר על כוונתה להיכנס לפעילות בתחום הנדל"ן המסחרי - הצעד הראשון הוא בניית מתחם איקאה בראשון לציון. לאחרונה רכשה הקבוצה את חברת ישראלום המחזיקה, בין היתר, את בית הורד ברמת גן. העובדה ששופרסל נמצאת בבעלות שתי חברות הפועלות בתחום הנדל"ן המניב תיתן לרשת יתרון יחסי.

השאלה שנותרה פתוחה (מעבר לתאריך בו תתבצע המכירה המלאה) היא מה יעלה בגורל השותפות בין רבוע כחול לויזה כאל בדיינרס. ויזה כאל שייכת לדיסקונט של ברונפמן. כרטיס המועדון של רבוע כחול, you, יושב על פלטפורמה של דיינרס. מקורבים לקבוצת ברונפמן אומרים כי אין כל בעיה וכי יוקמו מנגנונים שיבטיחו הפרדה. האם זה יספיק לויסמן? לא בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully