וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החברות הממשלתיות והיועץ המשפטי לממשלה ביטלו את המכרז למכירת עשות אשקלון

אורה קורן

21.3.2007 / 17:49

לפני כשנה וחצי זכתה בחברה קבוצה הכוללת את אברהם בורג, איאן דייויס ואביב אלגור



רשות החברות הממשלתיות והיועץ המשפטי לממשלה הודיעו היום על ביטול המכרז למכירה של חברת עשות אשקלון, חברה בת של התעשיה הצבאית (תעש). ההחלטה התקבלה בהפתעה, כיוון שבדצמבר 2006 נסגר מחוסר ראיות תיק החקירה נגד אברהם בורג, שעיכב את השלמת זכייתו במכרז. פרקליטו, עורך הדין אלי זהר, העריך אז, כי העסקה תושלם בקרוב.



"רשות החברות הממשלתיות, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, גיבשה החלטה בדבר ביטול הליך מכירת עשות אשקלון תעשיות. ההחלטה כפופה לזכותה של קבוצה שנבחרה כמציע מועדף לבקש שימוע טרם ביטול התהליך", נמסר מרשות החברות הממשלתיות וממשרד המשפטים. לא נמסרה סיבה מפורטת לביטול. מקורבים למהלך העריכו כי מדובר בסיבות מינהליות. ההערכה היא, כי הקבוצה שזכתה תבקש שימוע.



המכרז להפרטתה של עשות אשקלון מתגלגל מאז שנת 2004. במהלך שנערך לפני כשנה וחצי זכתה בחברה קבוצה הכוללת את אברהם בורג, איאן דייויס ואביב אלגור, שהגישה הצעה בסך 16.7 מיליון שקל. כיוון שנגד אלגור ודייויס התנהל משפט פלילי, השתתפותם במכרז נפסלה. לאחר מכן עלה חשד, כי הם קשורים למימון חלק מהעסקה. בחקירה נבחנו המצגים שהציג בורג לרשות החברות בעניין קשריו עם דייויס ואלגור ויכולתו לעמוד בהתחיבויותיו.



יו"ר ועד עובדי עשות אשקלון, פרץ מצרפי, מסר בתגובה, כי העובדים מרוצים מההחלטה. מצרפי הגיש לפני כחודשיים בקשה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, למנוע את מכירת החברה לבורג, דייויד ואלגור. בפנייתו ציין, כי למרות שהפרקליטות החליטה לסיים מחוסר ראיות את החקירה, על פי הרף המינהלי קיימות כנראה ראיות, שיש בהן כדי לאסור על הקבוצה הזוכה לממש זכייתה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully