וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משך כסף מהבנק - קיבל שטר מזויף

נורית רוט

21.3.2007 / 18:41

הלקוח יפוצה ב-1,750 שקל על ידי בנק הפועלים. זאת, אחרי שתבע את הבנק בבית משפט לתביעות קטנות

"לא כל הנוצץ זהב", ומסתבר גם שלא כל שטר כסף שמושכים מהבנק הוא שטר אמיתי. את זאת למד על בשרו לקוח בנק הפועלים, שאול רונן, שמשך בחודש מארס 2006 מאה שקל מהבנקט בסניף בנק הפועלים בכפר יונה, וקיבל שני שטרות של 50 שקל, שאחד מהם התגלה כמזויף.

הלקוח תבע את הבנק בבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה על 17,800 שקל, בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו ובגין הסיכון של החזקה ושימוש בכסף מזויף. הוא טען כי כאשר עמד לעשות שימוש בשטר המזויף בקיוסק בנתניה, החזיר לו המוכר את השטר בציינו שהוא מזויף, ומשהתווכח עימו - ביקש ממנו המוכר לעזוב את המקום או שיזמין משטרה.

עוד טען הלקוח כי דיווח לבנק על השטר המזויף, ואף הגיש תלונה למשטרה וכן למחלקה לפניות הציבור של הבנק, אך רק לאחר כחודש ממשלוח מכתב התלונה זוכה חשבונו ב-50 שקל.

הבנק טען להגנתו כי הלקוח לא הוכיח כי השטר המזויף אכן נמשך מהבנקט של בנק הפועלים, וכי "כעיקרון הבנק נוקט בכל האמצעים הסבירים כדי להימנע מכך שיהיו שטרות מזויפים בבנק". הבנק הוסיף כי לאחר שנערכה בדיקה בסניף המרכזי בבנק והסתבר שהשטר אכן מזויף, זוכה חשבון הלקוח ב-50 שקל, ואף הוצע לו פיצוי של 200 שקל לפנים משורת הדין.

השופטת אביבה טלמור קבעה כי "גרסת התובע לא נסתרה בראיה ממשית כלשהי על ידי הנתבעת, אשר נכון עשתה לאחר שפנה התובע למחלקת פניות הציבור של הנתבעת, כשזיכתה את חשבונו בסך של 50 שקל".

השופטת הוסיפה כי "על הנתבעת לפצות התובע בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו כתוצאה מארוע זה", והעמידה את סכום הפיצוי בגין עוגמת נפש על 1,500 שקל, בצירוף 250 שקל בגין הוצאות משפט ובזבוז זמן שנגרמו ללקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully