וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א ננעלה בעליות של 1%

אסף רותם

22.3.2007 / 17:23

זאת בעקבות העליות בעולם. קבוצת דלק הוסיפה כ-4% והשלימה זינוק של 10% בשבוע. אפריקה ישראל עלתה ב-2%

הבורסה בתל אביב נעלה את שבוע המסחר בעליות נאות, על רקע עליות חדות בבורסות ברחבי העולם, בהמשך לזינוק שרשמו אתמול הבורסות בוול סטריט. זאת, לאחר שהמשקיעים בבורסות וול סטריט החלו "להריח" הורדת ריבית בארה"ב. מדד המעו"ף הוסיף כ-1% ל-968 נקודות, וסיכם עלייה שבועית של כ-1.6%. מדד ת"א 100 טיפס ב-1.1% ל-973 נקודות ורשם השבוע עלייה מצטברת של 1.7%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל.

העליות בשוקי העולם ביממה האחרונה החלו בוול סטריט, שם הבנק הפדרלי, המנסה לפלס את דרכו בין המשך הלחצים האינפלציוניים לבין סימנים להאטה בצמיחה הכלכלית, הותיר כצפוי את הריבית בארה"ב ללא שינוי, זו הפעם השישית ברציפות, ברמה של 5.25%. אולם, הבנק השמיט מהודעת הריבית את ההתייחסות לאפשרות של העלאות נוספות של הריבית.

בשוק העריכו כי הורדת הריבית בעתיד הקרוב אפשרית כיום, בעקבות קשיים בשוק המשכנתאות בארה"ב, עם העלייה במספר הלווים שאינם מסוגלים לעמוד בתשלומי המשכנתא. בהתאם, החוזים על הריבית הפדרלית מעניקים כעת סיכוי של 44% להורדת הריבית ל-5% עד יוני, לעומת 26% לפני הודעת הריבית.

הפועלים ריכזה את המחזור הגדול

זינוק של כ-2% בנאסד"ק מבשר בדרך כלל על פתיחה חיובית בתל אביב, לאחר שאתמול נרשמו עליות של כ-0.7% בבורסה המקומית. רוב הדואליות פתחו בפער חיובי, כאשר בולטת במיוחד היתה טבע, שטיפסה ב-1.2% למרות שפתחה בפער חיובי של כ-2.7%.

מנגד, ממשיכים חשדות השחיתות לכרסם בעולם הפוליטיקה הישראלית, אם כי שחיתות כבר מזמן נתפשת כאבן יסוד בשוק ההון ונראה כי איננה מפריעה למשקיעים. העיתון "מעריב" פירסם הבוקר כי קיים חשד שששר האוצר אברהם הירשזון העביר כספים ל"אישיות פוליטית בכירה" ולפיכך המשטרה שוקלת להציע לו להפוך לעד מדינה בפרשה.

את המחזור הגדול ביותר היום ריכזה מניית הפועלים ושעלתה ב-0.1%, יום לאחר שהבנק דיווח על רווח נקי של 3.4 מיליארד שקל ב-2006.

קבוצת דלק טיפסה ב-3.8% והשלימה שבוע מצוין, בו פורסמה הערכת השווי של הנפקת נכסי הנדל"ן שלה בלונדון וחשיפת אומדן היקפי הפקת הנפט האפשרית של מיזם הנפט הוייטנאמי שלה. קבוצת דלק טיפסה ב-10% בשבוע האחרון.

שופרסל נסחרה ללא שינוי, לאחר שאתמול טיפסה ב-4%, על רקע כניסתה של קבוצת ברונפמן-פישר לחברה. הקבוצה רכשה 19.8% מרשת השיווק, לפי שווי הגבוה ב-30% ממחירה בשוק.

מול המגמה החיובית בלטה מניית אל על, שאיבדה כ-2.3%, לאחר שדיווחה על הפסד של כ-19 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

אפריקה ישראל בלטה עם עלייה של 2%, והשלימה זינוק דו יומי של כ-5.5%. אפריקה משכה את מדד נדל"ן 15 לעלייה של 1.3%. גם גזית גלוב עלתה בכ-0.4%, לאחר שהחברה הבת (50%) RSC רכשה שני מבנים לדיור מוגן בפלורידה בתמורה לכ-21 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully