וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניית ואיו זינקה ב-29%

שירלי יום טוב

22.3.2007 / 22:20

מדד נאסד"ק ננעל בירידה של 0.2%, ואילו מדד S&P 500 נותר בלא שינוי. מניית אלון USA בלטה עם עלייה של 6%

אחרי ה"אקשן" של אתמול - עם זינוק של 2% בנאסד"ק - המסחר היום התנהל עם הרבה פחות התלהבות, ובתנודתיות. מדד נאסד"ק ננעל בירידה של 0.2% לרמה של 2,451 נקודות, בעוד שמדד S&P500 נותר בלא שינוי ברמה של 1,434 נקודות, כשברקע נתוני מקרו מעיבים. נתוני מדד המדדים המובילים הצביע על ירידה של 0.5% לעומת צפי לירידה של 0.3% בלבד, מה שעשוי להצביע על האטה בקצב גבוה מהצפוי.

ריח של הורדת ריבית בארה"ב הביא לעליות חדות בוול סטריט אתמול. הבנק הפדרלי הותיר אמנם את הריבית בארה"ב ללא שינוי, זו הפעם השישית ברציפות, ברמה של 5.25%, אולם שינוי הטון של בכירי הפד הזניק את הבורסות בוול סטריט. מה שכרגיל עניין את המשקיעים הוא רמזים בנוגע למה שיקרה בהמשך - והפד "השמיט" את היתכנות העלאות הריבית בתגובה לאינפלציה.

בשוק העריכו כי הורדת ריבית בעתיד הקרוב אפשרית בעקבות קשיים בשוק המשכנתאות בארה"ב, עם העלייה במספר הלווים שאינם מסוגלים לעמוד בתשלומי המשכנתא. בהתאם, החוזים על הריבית הפדרלית מעניקים כעת סיכוי של 44% להורדת הריבית ל-5% עד יוני, לעומת 26% לפני הודעת הריבית.

בקרב הישראליות, בלטה זה היום השני ברציפות מניית ואיו, שזינקה ב-29% למחיר של 8.1 דולרים במחזור גדול, כך שהשלימה זינוק של 64% ביומיים. על פני השטח נראה כי הכל נובע מהמלצה חיובית מאוד של אנליסט אמריקאי, מחברת Janco, שהעניק למניה מחיר יעד של 15 דולר וכתב בהרבה אופטימיות כי ואיו נמצאת במקום טוב כדי ליהנות מעלייה ברמת ההוצאות של חברות כבלים על ציוד ופתרונות הקשורים בתשתיות שלהן, כדי להתחרות טוב יותר בחברות התקשורת המסורתיות.

למי שהספיק לשכוח מי זו ואיו, מדובר בחברה של ילד הפלא של ההיי-טק הישראלי - דוידי גילה - אשר פועלת מחו"ל אך מחזיקה גם מרכז פיתוח באיירפורט סיטי, סמוך לנתב"ג. החברה מספרת כבר מזה כמה רבעונים כי יש לה פתרון ייחודי האמור לסייע לחברות הכבלים להגדיל את רוחב הפס - מצרך מבוקש מאוד בשל העלייה המתמדת בכמות הנתונים העוברים על הפס הרחב - שיחות טלפון, שידורי טלוויזיה ו-DATA באינטרנט. אנליסט Janco צופה כי החברה תסיים את השנה עם הכנסות של 39 מיליון דולר. תוצאות 2006 עוד לא פורסמו, אך ברבעון השלישי רשמה החברה הכנסות של כמיליון דולר בלבד, וב-2005 היו ההכנסות כ-2.4 מיליון דולר.

מניית אלון USA בלטה עם עלייה של 6% למחיר של 35.9 דולר במחזור גבוה, לאחר שבבנק ההשקעות קרדיט סוויס העלו לה המלצה מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר". החברה ביצעה מצגת לאנליסטים בניו יורק, ובה הבהירה כמה נקודות שנותרו עמומות קודם לכן, לגבי תרומת המזקקות בקליפורניה לרווחיות החברה, ציינו בקרדיט סוויס.

מניות קבוצת קומברס נסחרו הערב לקראת פרסום הדו"חות לאחר סיום המסחר. קומברס טכנולוג'י (CMVT.PK), הנסחרת ברשימת הפינק שיטס, עלתה ב-0.9% למחיר של 21.7 דולר, ורינט איבדה 0.5% למחיר של 31 דולר, אף היא בפינק שיטס.

קומברס, ורינט ואולטיקום מפרסמות תוצאות חלקיות בלבד, שכן טרם הסתיימו מלוא החקירות בגין פרשיית האופציות, שחוגגת שנה החודש. האנליסטים מצפים מהחברה האם, קומברס טכנולוג'י, להכנסות של 421 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה נסחרה המניה בתנודתיות, במהלכה נגעה במחיר של 29 דולר ב-13 במארס אשתקד, וירדה כבר עד מחיר של 17.5 דולר ביולי, ושוב בנובמבר. מחירה הנוכחי של המניה משקף לחברה שווי של 4.4 מיליארד דולר.

עוד בלטו הערב: אי.סי.איי, עם זינוק של 5% למחיר של 8.5 דולרים במחזור ער, ורדוויז'ן שקפצה ב-8.6% למחיר של 24.5 דולר במחזור גבוה והשלימה זינוק של 22% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully