וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ליסינג לאשראי

סמי פרץ

23.3.2007 / 7:31

ההתמכרות לנוחות תבטיח שחברות הליסינג ימשיכו לשגשג וימהרו להתאים את עצמן למצב החדש

סמים, הימורים, אלכוהול, סיגריות. אין כמו עסקי ההתמכרויות. כמובן, בהנחה שאתה נמצא בצד המוכר ולא בצד המתמכר. אתה נהנה מביקוש קשיח למוצרים שלך, מתזרימי מזומנים בטוחים ומכניסה של עוד ועוד מתמכרים, שמבטיחה צמיחה עתידית.

ישנם עוד כמה עסקי התמכרויות, מושמצים פחות, שמבטיחים שגשוג עסקי ארוך טווח. שניים מהם עלו לכותרות באחרונה - רכבי הליסינג וכרטיסי האשראי.

על הכוונה לייקר את המס על כלי הרכב שמקבלים עובדים מחברות ליסינג נאמר כבר הכל. מי שנהנה כיום מרכב צמוד מהעבודה זוכה בהטבת מס, ומשרד האוצר מתכנן לצמצם אותה ולייקר את הסכום שמשלם העובד על השימוש ברכב. חברות הליסינג יצאו למאבק ביוזמת האוצר, ואליהם הצטרפו גם מעסיקים ועובדים שנהנים כיום מרכב צמוד. כל אלה אמורים להיפגע מיידית מייקור שווי השימוש ברכב צמוד. העובדים ייאלצו לשלם יותר, המעסיקים ייחשפו ללחצי שכר בעקבות ההרעה בתנאי ההעסקה של עובדיהם הנהנים מרכב צמוד, וחברות הליסינג ייאלצו להתמודד עם מצב שבו חלק מהעובדים יחליטו לוותר על הרכב הצמוד.

אלמנט ההתמכרות

אם נצמדים לניתוח כלכלי פשוט, ברור שיש לחברות הליסינג סיבה לדאגה. אבל הניתוח הזה לא יכול להתעלם מאלמנט ההתמכרות. מי שנהנה מרכב צמוד לא יתנתק כל כך מהר מהנוחות של רכב מליסינג. זו אותה נוחות של שימוש ללא הגבלה ברכב בלי לעשות חשבון לדלק או לבלאי.

זו אותה נוחות שמתגלה כאשר הרכב נכנס למוסך, והמוסכניק אומר שצריך להחליף רדיאטור וקרבורטור בעלות של 3,000 שקל. בעל הרכב הצמוד מגיב באדישות: אין בעיה, תחליף. ברור לנהג שאילו הרכב היה שלו, הבשורה הזאת היתה הורסת לו את היום, ואולי גם את השבוע. ההתמכרות לנוחות תבטיח שחברות הליסינג ימשיכו לשגשג וימהרו להתאים את עצמן למצב החדש. אין צורך לחשוש לקריסתן.

הנוחות הזו מסבירה גם את השגשוג בשוק כרטיסי האשראי. שם המצב מעולם לא היה טוב יותר. מה קל ונוח יותר מגיהוץ של כרטיס אשראי? קניות היא התמכרות קשה, וכשהן נעשות באמצעות כרטיס אשראי על אחת כמה וכמה.

חברות כרטיסי האשראי, שהציגו בשבוע שעבר בראשונה את הדו"חות הכספיים שלהן, הניבו לבנקים רווחי עתק של קרוב למיליארד שקל ב-2006. אמנם לפני כמה שנים הענף הזה דימם לרגע, כששחקן שלישי חדר לשוק הדואופולי והחלה תחרות, אבל המהומה נרגעה. השוק התייצב ומספק כיום רווחים גדולים, יציבים ובטוחים לבנקים.

גם שוק כרטיסי האשראי ימשיך לצמוח בשנים הקרובות. בגלל הנוחות, בגלל המגבלות המונעות מלקוחות הבנקים לחרוג ממסגרת האשראי שלהם בבנק, בגלל הצמיחה במשק ובגלל ההתמכרות של הצרכנים לכרטיסי הפלסטיק. זו הסיבה שמגדל תרכוש נתח מלאומי קארד לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל, והפניקס תרכוש 20% מישראכרט לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully