וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

עפרה שלו

23.3.2007 / 23:15

העליות בבורסה הן על רקע החדשות הטובות משוק הדיור בארה"ב. דאו ג'ונס הוסיף 3.1% השבוע

יום המסחר התנודתי בוול סטריט הסתיים בעליות שערים מתונות, לאחר שהמשקיעים עיכלו את העלייה החדה מהצפוי במכירות הבתים בארה"ב. דאו ג'ונס נסגר בעלייה זה היום החמישי ברציפות. המדד הוסיף 0.2% היום ו-3.1% השבוע; נאסד"ק עלה ב-0.2% היום וב-3.5% במהלך השבוע. במגזר הנפט נרשמות עליות שערים, על רקע העלייה במחיר הנפט. שוק האג"ח הממשלתיות של ארה"ב נסגר בירידות שערים: התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ל-4.61%.

מכירות הבתים עלו בפברואר ב-3.9% ל-6.69 מיליון - מעל התחזיות. היתה זו העלייה החדה ביותר מאז מארס 2004. תשומת לב רבה במיוחד מופנית בתקופה האחרונה אל שוק הדיור, על רקע גל של שמיטות חובות בתחום המשכנתאות המסוכנות (Subprime), העשוי לפגוע בכלכלה כולה.

עם זאת, העלייה החדה מהצפוי במכירות הבתים הקיימים פוגעת בסיכוי להורדת ריבית נוספת מצד הבנק הפדרלי. ביום רביעי הותיר הבנק הפדרלי את הריבית בארה"ב ללא שינוי, זו הפעם השישית ברציפות, ברמה של 5.25%. ואולם המשקיעים שלחו את הבורסות לעליות חדות, משום שפירשו את נוסח הודעת הבנק הפדרלי כמרמזת על כך שלא צפויה העלאת ריבית בטווח הקרוב. זאת משום שהפד השמיט מנוסח ההודעה המקובל את האמירה כי תיתכן העלאת ריבית בתגובה לאינפלציה.

מחיר החוזים על הנפט למסירה במאי עלה ב-59 סנט ונסגר במחיר של 62.28 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק, על רקע דיווח כי 15 אנשי צוות ספינה בריטית נחטפו על ידי איראן במפרץ הפרסי. מוקדם יותר במהלך המסחר הגיע מחיר הנפט הגולמי למחיר של 62.65 דולר לחבית.

המסחר באסיה התאפיין בעליות שערים, מלבד קוריאה וטייוואן שרשמו ירידות. בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית זה היום השביעי ברציפות, והשלימו את הזינוק השבועי החד ביותר זה ארבע שנים, על רקע המשך קדחת המיזוגים והרכישות ביבשת.

ג'נרל מוטורוס (סימול GM), חברת הרכב הגדולה בעולם, זינקה ב-5.5%. החברה הודיעה כי בפעם הראשונה מאז 2003, תעניק בונוסים של מניות ליו"ר ומנכ"ל החברה ריק וואגונר, ולמנהלים בכירים אחרים. החברה חזרה לרווחיות ב-2006, לאחר שרשמה הפסד ב-2005.

ענקית התוכנות העסקיות אורקל הגישה אתמול תביעה נגד מתחרתה הגרמנית סאפ, בגין "גניבה תאגידית בקנה מידה גדול". אורקל טוענת כי סאפ השתמשה בקודי גישה של לקוחות לתוכנות מקוונות כדי לגנוב תוכנות המוגנות בזכויות יוצרים. אורקל (סימול ORCL) ירדה ב-1.4%.

בקרב החברות הישראליות, בלטה צורן (סימול ZRAN), שעלתה ב-3.3% ל-17.41 דולר לאחר ש-RBC קפיטל מרקטס החל לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר".

עוד בזירת המלצות האנליסטים: רדוויז'ן (סימול RVSN) ירדה ב-1% למחיר של 24.21 דולר, לאחר שחברת המחקר פריס בייקר וואטס הורידה את ההמלצה למניה מ"קנייה" ל"נייטרלי".

טבע (סימול TEVA) נסגרה בעלייה של 0.7% ל-37.24 דולר, לאחר ש-UBS החל לסקר את המניה בהמלצת "קנייה".

טבע, יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם, וקבוצה הכוללת את טורנט פארמה ההודית וחברות השקעה פרטיות, נותרו שתי המתמודדות האחרונות במכרז על רכישת חטיבת התרופות הגנריות של יצרנית התרופות והכימיקלים הגרמנית מרק KGaA (אין קשר למרק האמריקאית). זאת לאחר שחברות מיילן האמריקאית וחברת אקטויס האיסלנדית פרשו מההתמודדות. כך דיווח היום העיתון ההודי "אקונומיק טיימס".

מניית אלון USA (סימול ALJ) שבלטה במסחר אתמול עם עלייה של 6% בעקבות העלאת המלצה של קרדיט סוויס מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר", הוסיפה היום 1.3% ונסחרת ב-36.39 דולר.

אתמול סיכמה קומברס טכנולוג'י, המחזיקה גם בחברות ורינט ואולטיקום, את שנת 2006, עם תוצאות המעידות על כך שלמרות המשבר המתמשך - החברה חיה ובועטת. קומברס טכנולוג'י הוסיפה לרשום צמיחה בהכנסות גם ברבעון הרביעי ובשנה כולה, וגם צבר ההזמנות צומח.

ובכל זאת, שערוריית האופציות, שבעקבותיה ברח קובי אלכסנדר לנמיביה, עדיין מעיבה על השורה התחתונה של החברה. קומברס עידכנה כי עליה לרשום הוצאה עצומה של 314 מיליון דולר בגין אופציות בדיווחים משנת 1991 ועד 2005.

האנליסט רוב סנדרסון מחברת המחקר אמריקן טכנולוג'י ריסרץ', הוריד את ההמלצה לקומברס טכנולוג'י ל"נייטרלי" מ"קנייה" והפסיק לסקר את המניה. מניות קומברס (סימול CMVT.PK), הנסחרת בפינק שיטס, ירדה ב-3.2% ל-20.93 דולר.

ענקית תוכנות אבטחת המידע צ'קפוינט (סימול CHKP) עלתה ב-1.9% למחיר של 23.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully