וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים בפריזמה אחרת

רותם שטרקמן

25.3.2007 / 10:26

מנהלי פריזמה יודעים כבר עשרה חודשים שלשם "פועלים קרנות נאמנות" אין עתיד. רק עתה הם מרגישים בטוחים להיפרד מהשם

בטקס הכתרת האפיפיורים, כשהאפיפיור החדש עובר את מפתן כנסיית פטרוס ברומי כדי לשים על ראשו את כתר האפיפיורים, מבעיר שר הטקס שלוש פעמים בנר הדולק שבידו אגודת פשתן, פונה לאב הקדוש ומכריז: "סיק טרנסיט גלוריה מונדי" (כך חולפת תהילת עולם) - שלא ישכח לרגע שגם הוא בן תמותה, וגם ההילה האלוהית שלו עשויה לחלוף בקלות.

קצת חבל שבמשרדי קרן מרקסטון בימים שלאחר פרסום מסקנות ועדת בכר לא היה שר טקס כזה, שיזהיר ששוק ההון הישן עומד לעבור מהפך, ושוק ההון החדש יתבסס על מותגים שיתייחסו ללקוחות שלהם בכבוד וייתנו להם תשואות ראויות ושירות מודרני. שר טקס שילחש להם שתהילת הבנקים כמנהלי החסכונות של הציבור מזויפת, כי היא מבוססת על קהל שבוי, והיא תחלוף במהירות מיד כייצאו מהביזנס הזה.

שר טקס שיסביר שהבנקים, שניהלו את הכסף של הציבור באופן עלוב ומקומם, הצליחו לגייס מיליארדים רק מפני שהיו להם את אנשי המכירות הטובים ביותר - אנשי מכירות שנתפשו בציבור כאוביקטיווים, אבל מכרו מה שאמרו להם בהנהלת הבנק ותפסו את הלקוח במקום הפיננסי הרגיש ביותר שלו, חשבון הבנק שלו.

מערך שיווק עצמאי

אבל הזמן עשה את שלו. שנה וחצי מאז שהסכימו לחתום על צ'ק שמן של כמעט מיליארד שקל בעבור חברת הקרנות של בנק הפועלים (פ.ק.ן), ושנה מאז ששינוי השם ל"פ.ק.ן פלוס" לא עזר לשכנע את הציבור לא לצאת בהמוניהם מקרנות פ.ק.ן - החליטו בפריזמה לוותר. הודעה לאקונית לבורסה בסוף השבוע בישרה ששמה של חברת הקרנות הגדולה בשוק ההון, המנהלת 20 מיליארד שקל, ישתנה ל"פריזמה קרנות נאמנות". מי האמין לפני שנתיים שאחד ממותגי העל של שוק ההון יתברר כלא ראוי למאכל אדם, זמן קצר כל כך לאחר שייפרד מבנק האם שלו.

האמת היא שמנהלי פריזמה יודעים כבר עשרה חודשים שאין להם ברירה. סקרים שנערכו בקרב יועצי ההשקעות בבנקים הראו כי לשם "פועלים קרנות נאמנות" אין עתיד. עכשיו, אחרי שהשלימו גיוס של מנהלי השקעות, הקימו מערכי שיווק ותפעול עצמאיים, רכשו את להק (עוד מותג של בנק הפועלים שזמנו עבר), עברו שינוי ארגוני, שיפרו את ניהול ההשקעות בקרנות והעלו את דירוגן - ולקראת סיום החודש הראשון בהיסטוריה של גיוסים (נטו) - הרגישו בפריזמה מספיק בטוח כדי להיפרד מהשם "פועלים".

מה שמעניין הוא שגם בנק הפועלים עבר שינוי מחשבתי, ובמודעות ענק בעיתונות הוא מקדם כנס שבו יארח את כל בתי ההשקעות המובילים. סוף-סוף הבנק מציב עצמו כמתווך פיננסי בלבד, ומאפשר ליצרני המוצרים לדבר ללקוחות שלו. בהפועלים אמנם קוראים לזה "הוועידה הראשונה לתכנון פיננסי", אבל זה רק כי משהו מהעולם הישן עדיין מקנן אצלם, ומישהו שם חושב שבבנק הפועלים המציאו את הגלגל, ולפניו לא היה כאן כלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully