וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: אפריקה ישראל קפצה בכ-8.5%

נתן שבע

25.3.2007 / 17:25

המניה הוסיפה 1.5 מיליארד שקל לשווייה. גזית גלוב זינקה בכ-8% על רקע דו"חות טובים. מדד הנדל"ן עלה ב-3.5%

זינוקים במניות הנדל"ן, בעזרתה של אפריקה ישראל שקפצה ב-8%, סייעו לבורסה להמשיך את המגמה החיובית שאיפיינה אותה בשבוע שעבר. מדד המעו"ף עלה ב-0.7% לרמה של 975 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף שיעור דומה ל-980 נקודות, מדד תל טק טיפס ב-1.2%. מחזור המסחר - בדומה לימי ראשון - היה נמוך מהממוצע והסתכם ב-1.1 מיליארד שקל - כחמישית ממנו ריכזה אפריקה ישראל. הבורסה התעלמה שוב מכמה אירועים שעשויים היו להעיב עליה. חטיפת החיילים הבריטים באיראן, עלייה מחודשת במחיר הנפט בעקבות פרשייה זו, חקירתו של שר האוצר אברהם הירשזון, שתפתח תיבת פנדורה של חקירות נוספות ואולי תוביל להחלפתו - כל אלה לא ציננו את השוק.

מחר יפרסם נגיד בנק ישראל את החלטתו בנוגע לריבית במשק. באחרונה גברו ההערכות כי הנגיד עשוי להוריד את הריבית ב-0.25% ל-3.75%.

את החגיגה בנדל"ן נתנה אפריקה ישראל ולאחריה גזית גלוב, עם דו"חות מצוינים שפירסמה. אפריקה ישראל טיפסה ב-8.6% במחזור הגבוה בשוק - 180 מיליון שקל - והוסיפה לשווייה 1.5 מיליארד שקל. הזינוק בא בעקבות הודעתה כי שווי הנכסים של החברה, שמרכזת את פעילותה ברוסיה, עומד על 3.8 מיליארד דולר לקראת הנפקתה בבורסה בלונדון. במקביל, הודיעה אפריקה על כניסה ראשונה להשקעה בארגנטינה. בעקבות הערכת השווי, בכלל פיננסים נקבו במחיר יעד של 450 שקל למניה - 23% מעל שווייה של המניה בשוק הבוקר בפתיחת המסחר. מחר תפרסם החברה את תוצאותיה לשנת 2006.

אפריקה בארגנטינה

חברת גזית גלוב הגיבה לתוצאות הטובות שפירסמה ולמסיבת העיתנואים שערכו ראשיה בזינוק של 7.8%. בכך התאוששה המניה, שאיבדה מתחילת השנה כ-12%. משקלן הגבוה במדד הנדל"ן של אפריקה וגזית, דחף לעלייה של 3.5% במדד הנדל"ן.

דלק נדל"ן, שצפויה אף היא להנפיק בלונדון את החברה הבת השבוע, טיפסה ב-5.6%. אסם, שדיווחה על דו"חות טובים יחסית, עלתה 1.4%.

שתי עסקות של העברת שליטה במנרב ובכפרית התפוצצו היום. מנרב צללה ב-10% לאחר שהתברר כי בסופו של דבר ארקדי גאידמק לא ירכוש את השליטה בחברת הנדל"ן מידיו של אברהם קוזניצקי.

עוד עסקה שלא הבשילה, היא ההשקעה של קרן פימי בכפרית. בתגובה, צנחה מניית החברה ב-15%. ייתכן שטבע מתקרבת לרכישת ענק נוספת: החברה, יחד עם טורנט ואקטוויס, נותרה היחידות במירוץ לרכישת החטיבה הגנרית של מרק. על פי ההערכות, עלות החטיבה עומדת על 7-6 מיליארד דולר. המניה עלתה ב-0.7% בעקבות פער ארביטראז' דומה שבו פתחה.

בניגוד למגמה הכללית בשוק, המשיכו גם היום מניות הבנקים להיחלש: הפועלים איבדה 0.9% ואילו לאומי ירדה 0.5% לקראת דו"חותיה שיפורסמו ביום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully