וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניון רמת אביב יעלה השכירות

אריק מירובסקי

25.3.2007 / 13:10

ההעלאה לרמות של 155 דולר למ"ר. זאת עקב ירידת שער הדולר ורמות הפדיון הגבוהות של החנויות המצליחות שפועלות במקום

שנתיים בדיוק לאחר שהעלו את רמות השכירות בקניון, החליטה חטיבת הקניונים של אפריקה ישראל להעלות את מחירי השכירות בקניון רמת אביב בכ-15%, לממוצע של 155 דולר למ"ר. גורמים מתחום הקמעונאות סבורים, שהדבר נובע מירידת שער הדולר ומרמות פדיון גבוהות של החנויות המצליחות שפועלות במקום, ואינם צופים שהדבר יביא למתיחות בין השוכרים להנהלת הקניון.

קניון רמת אביב נחשב לאחד הקניונים היקרים בארץ, שני רק לקניון המצליח ביותר, מול הים באילת. לפני שנתיים הודיעה אפריקה ישראל על העלאת דמי השכירות מ-110 דולר למ"ר, לרמה הנוכחית. דובר אז על עלייה כבדה של מחירים, משום ששער הדולר היה אז ברמות גבוהות.

מעלים את רף הכניסה

העלייה הנוכחית, שבה מחירי השכירות ינועו בין 130 ל-180 דולר למ"ר, להערכת בכירים בענף הקמעונאות, אינה כה דרמטית. "חוזי השכירות שמשלמים שוכרים בעלי ותק של שנתיים אינם צמודים לדולר, אלא למדד. שער הדולר נפל מאז ברמות של 10-15%, ועל כן העלת דמי השיכרות היא בעצם השוואה בפועל של תנאי השכירות בין השוכרים הוותיקים יותר לשוכרים החדשים", מסביר גורם בענף.

הסבר אחר לצעד הוא נסיון להאיץ תהליכי אבולוציה בקניון, שבמהלכה עסקים שאינם עומדים ברמות הפדיון שהנהלת הקניון מצפה מהם - יעזבו. אחת האופציות לתשלום שכר דירה הוא אחוזים מהמחזור. כשהחנות עובדת טוב, היא משלמת שכר דירה באחוזים מהמחזור. כשהיא עובדת לא טוב, היא משלמת לפי שכר הדירה הרגיל. "העלאת דמי השכירות תגרום לעסקים לחשוב פעמיים על הכניסה לקניון, משום שהיא מאפשרת רק לטובים להכנס לקניון", מסביר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully