וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק מסתבכת גם בבונוסים: רשות ני"ע דורשת החזר

ערן גבאי

25.3.2007 / 17:00

כך נודע ל-TheMarker. החברה נדרשה להחזיר מיידית סכום של 5.8 מיליון ש', מהם כ-2.4 מיליון ש' למנכ"ל יעקב גלברד

הולכת ומסתבכת. רשות ניירות ערך איתרה פגמים גם באישור חלוקת הבונוסים לבכירים בבזק בהיקף של 5.8 מיליון שקל, מהם כ-2.4 מיליון שקל למנכ"ל יעקב גלברד, והיא דורשת מהחברה לפעול להחזרת הכספים בתוך שבוע - כך נודע ל-TheMarker.

מדובר בבונוסים שניתנו לנושאי משרה בכירים בבזק מאז רכישת השליטה בחברה על ידי קבוצת איפקס-סבן-ארקין באוקטובר 2005. עוד נודע, כי רשות ניירות ערך דורשת מבזק כי ימונה לחברה בודק חיצוני לבחינת אישורי התגמול לבכירים בבזק, וכי החברה תדווח ותפרסם בהודעה לבורסה את זהותו של הבודק בתוך שבוע מהיום.

שבוע בלבד לאחר שנחשפו הפרוטוקולים מהליך אישור תוכנית האופציות לבכירי בזק, בהיקף של 111 מיליון שקל, שאף בו נתגלו על ידי רשות ניירות ערך כשלים חמורים והתוכנית בוטלה, ממשיכה רשות ניירות ערך להציב בפני דירקטוריון בזק שאלות קשות. במכתב שהעבירה הרשות לבזק היום נכתב בין היתר כי על החברה לדווח עד מחר דיווח מדויק שיכלול את נושאי המשרה שנהנו מאז סוף 2005 ועד סוף 2006 (בהתאם לדו"חות הכספיים שתפרסם החברה בקרוב) מהבונוסים; מה הסכומים שנקבעו למנכ"ל ולסמנכ"לים; כיצד נקבע הבונוס מעבר לעלות ההעסקה המדווחת; ומה היו הליכי האישור, תוך פירוט והתייחסות לרשימת כשלים שהרשות מפרטת.

ל-TheMarker נודע עוד כי הפעם היה זה דירקטוריון בזק שפנה לרשות, לאחר בדיקה בעניין הליכי אישור הבונוסים בחברה. ברשות דורשים "לבצע סדר" בכל הקשור לאישורים לתגמול בכירים בבזק. רשות ניירות ערך דורשת מבזק להציג מסקנות ביניים של הדירקטוריון של החברה בתוך שבועיים מהיום, כולל בהודעה מסודרת לבורסה.

דובר בזק סירב להגיע לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully