וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלים למתחילים

רועי פינקלשטיין

26.3.2007 / 7:12

עד היום התביישתם לספר שאין לכם מושג מה ההבדל בין מברגה למקדחה? הנה רשימת כלי העבודה הבסיסיים המומלצים

תמיד רציתם ארגז כלי עבודה מושלם אבל התביישתם לספר למוכר שאתם לא מבחינים בין מברגה למקדחה? שאין לכם מושג איזה פטיש הכי כדאי להחזיק בבית ואינכם יודעים מה עדיף - ארגז כלים מן המוכן או רכישת פריטים בודדים?

לטובת כל המשפצים החובבים והמתחילים הרכבנו רשימה בסיסית של כלי העבודה הנחוצים והמומלצים בכל בית ומחיריהם.

את הרשימה הרכבנו בסיועם של יניב פרבדה, קניין כלי עבודה ברשת הום סנטר, שוקי גודורוב, מנהל קטגוריית כלי עבודה באייס, ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ועופר כליף, מחבר המדריך לתיקונים ולאחזקת הבית - "חסר לך בורג".

כלי עבודה חשמליים

יש שני כלים חשמליים לפעולות בסיסיות - מברגה ומקדחה. השאלה האם לקנות רק את אחד מהם או את שניהם תלויה בתקציב ובתדירות השימוש, שכן חלק גדול מהמברגות יכולות לשמש גם כמקדחות.

מברגה: המברגות מיועדות להקל על פעולת ההברגה ולהפוך אותה למהירה ונטולת מאמץ. כל המברגות נטענות, כלומר מצוידות בסוללה ומטען, מה שמהווה יתרון ברור - אין צורך בחיבור לשקע חשמלי בעת ההפעלה. המברגות הפשוטות פועלות במתח סוללות של 3.6-9 וולט והמורכבות, שהן גם יקרות יותר, במתח סוללות של 18-12 וולט. יואב שלהב, מנה"ל השיווק של חברת לדיקו, המייבאת את כלי העבודה של BOSCH לישראל, מציין כי הדגמים המשמשים גם כמקדחות מתאימים לעבודה עם חומרים רכים יחסית כמו גבס, עץ או פלסטיק.

המחיר ההתחלתי הממוצע של מברגות פשוטות הוא כ-100 שקל. מברגות מקצועיות יכולות לעלות יותר מ-1,000 שקל.

מקדחה: היתרון הגדול של המקדחות, מלבד היכולת לעבוד עם חומרים קשים יותר הוא העובדה שהן אינן זקוקות לטעינה. המקדחות פועלות במצב רגיל לאריחים, עץ, פלסטיק ומתכת ובמצב רוטט לקירות בטון, חדרי ממ"ד ועמודים. שלהב מציין כי לחלק מהמקדחות יש כיום מנגנון השואב את האבק שנוצר במהלך פעולת הקדיחה. מחירי המקדחות דומים למחירי המברגות.

כלי עבודה ידניים

פטיש: הפטיש המומלץ למתחילים הוא במשקל בינוני - כזה שראשו שוקל 300 גרם. יש לוודא שהראש מחובר היטב לידית. כליף מציין שכדאי לקנות פטיש שהידית שלו עשויה עץ, משום שהעץ בולם את זעזועי המכות. לחלק מהפטישים יש מנגנון לשליפת מסמרים, שלדברי כליף מצויין לשליפת מסמרים ארוכים מקרשים ולוחות עץ, אך לא כדאי להשתמש בו לשליפת מסמרים קטנים מקירות. מחיר הפטישים, החל מ-15 שקל, משתנה בהתאם לסוג הידית ולמשקל הראש.

מברגים: מברגים הם מכלי העבודה הנמכרים ביותר ברשתות. ניתן לחלק אותם לשלושה סוגים עיקריים - מברג לפתיחת ברגים פשוטים; מברג פיליפס לפתיחת ברגים עם ראש צלב או להרכבת מוצרים הדורשים הידוק ברגים; וטסטר - מברג קטן שכולל נורית ובעזרתו ניתן לאתר מתח חשמלי בשקעי הבית. למרות ההבדלים, המחיר ההתחלתי הממוצע של כל סוגי המברגים זהה - כשבעה שקלים. כדאי להחזיק בבית לפחות מברג אחד מכל סוג. יניב פרבדה מציין כי כדאי לרכוש מברגים שבראשם מגנט שמונע נפילה ואבדן של ברגים.

פלאייר: הפלאייר מיועד ללפיתה חזקה של גופים קטנים. פלאייר פטנט, יכול להינעל על אום או צינור כדי שלא יזוז ממקומו ולכן משמש לפתיחת צנרת, לפירוק ברז, להידוק שני חלקים לאחר הדבקה וללפיתה חזקה של חלקים שונים לאורך זמן. מחירו הממוצע ההתחלתי של פלאייר הוא 25 שקל.

ברגים ודיבלים: כליף ממליץ למשתמשים מתחילים לקנות בורג ודיבל המתאימים זה לזה, רצוי בורג פיליפס המאפשר למברג תואם להיאחז בו ומקל על העבודה. לדבריו, ברגים בקוטר של בין חמישה לשבעה מילימטרים מתאימים לרוב עבודות הבית.

מסמרים: יש סוגים שונים של מסמרים. המסמרים המומלצים לתליית תמונות הם מסמרי פלדה, הנחשבים לחזקים יותר.

כלי עבודה ידניים נוספים: מטר - סרט מדידה; סכין יפנית; מפתח שבדי - מאפשר פתיחת אומים, ונוח להתאמה לאומים בגדלים שונים; מפתח צינורות - מיועד לפתרון בעיות בצנרת המים; שפכטל - המיועד לתיקוני קיר קלים. פרבדה מוסיף כי בבית עם גינה בדרך כלל צריך ציוד נוסף: מסור עץ המיועד להורדת ענפי עץ בחצר וכן פטיש כבד יותר (500 גרם) שיאפשר לבצע עבודות גם מחוץ לבית.

ארגז כלים

ארגז אחסון: ארגזי אחסון כלי העבודה המומלצים הם ארגזים בינוניים, בגודל של לפחות 14 אינץ'. ארגזים גדולים מאוד ומלאים בכלים הם כבדים ולכן פחות נוחים לאחסון. מומלץ גם שהארגזים יכללו תאים המיועדים לאחסון של מסמרים, ברגים ודיבלים. המחיר ההתחלתי הממוצע של ארגזי כלים הוא 30 שקל, ארגזים מחוזקים ואטומים עשויים לעלות גם יותר מ-200 שקל.

מזוודת כלים: בנוסף לרכישה בנפרד של כלים שונים, יש גם אפשרות לקניית מזוודות כלים מוכנות עם סטים של מוצרים, שבהם יש בדרך כלל לפחות 100 חלקים, והן נמכרות במחיר התחלתי ממוצע של 60 שקל. ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, מציין כי המזוודות נועדו ברובן לקהל יעד חובבני שמשתמש בכלי עבודה בתדירות נמוכה. החיסרון במזוודות האלה הוא שלעתים איכות הכלים בהן פחותה משל כלים שקונים בנפרד, ובנוסף הן כוללות לעתים מוצרים שאינם חיוניים למרבית הרוכשים. עם זאת, גודורוב מאייס מציין כי מזוודת כלים היא אחד המוצרים הנמכרים ביותר במחלקת כלי העבודה ברשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ועוד כמה טיפים

אם כבר קניתם את כל כלי העבודה הדרושים, אבל אתם אף פעם לא מצליחים לקדוח כמו שצריך, או לדפוק מסמר פשוט - הנה רשימת טיפים של עופר כליף לאחזקה בסיסית וקלה של הבית.

1. כדי לשמור על קצות האצבעות והציפורניים בעת תקיעת מסמר בקיר, מומלץ למקם את המסמר על הקיר באמצעות אטב כביסה או בין שיניים של מסרק ישן .

2. אם קדחתם חור גדול מדי בקיר, מומלץ ללפף פיסת עיתון צרה על גוף הדיבל, בכיוון השעון, ולנסות להכניס את הדיבל אל החור בלי שהנייר יזוז. אם אינו זז - ניתן להבריג את הבורג.

3. כדי לשמור על אביזרים בעלי גימור מלוטש, כמו ברז אמבט, בעת עבודה עם פלאייר פטנט, מומלץ לתחוב מטלית בין שיני הפלאייר לבין האביזר; המטלית תמנע שריטות.

4. יש כמה שיטות לשליפת דיבל ישן לשם סתימת החור בקיר: הבריגו כמחצית מאורכו של הבורג אל תוך הדיבל, ובעזרת צבת או פלאייר נסו לשלוף את הבורג - אז בדרך כלל יישלף גם הדיבל. שיטה נוספת - השתמשו בחולץ פקקים, הבריגו אותו אל תוך הדיבל העקשן וחלצו אותו כמו שחולצים פקק שעם מבקבוק יין.

5. הדרך הקלה לזהות נזילה היא בעזרת שעון המים של הדירה. במרכז השעון נמצא "פרפר" המסתובב מיד עם פתיחת ברז המים. הפרפר רגיש מאוד לזרימה ויזהה גם נזילה איטית ביותר. סגרו את כל הברזים בבית והציצו בפרפר. אם אין נזילה, הפרפר יישאר במקומו. אם יש נזילה, ואפילו מזערית, הפרפר יסתובב.

6. אם ברצונכם לתלות תמונה בגובה שווה לתמונה אחרת או למשקוף, הצטיידו במטר ובעיפרון. לדוגמה: אם אתם רוצים לתלות תמונה בגובה שני מטר בדיוק, הפכו את התמונה ומתחו את חוט התלייה במרכזו, באופן שהאצבע שלכם תשמש כמסמר. מדדו את המרחק שבין האצבע לקצה המסגרת - נניח שהוא 20 ס"מ. יש להחסירו מהגובה הרצוי - שני מטר - ולדפוק את המסמר בגובה 1.8 מטר בלבד.

7. אבק המצטבר על גבי פילטר המזגן חוסם את זרימת האוויר ופוגם ביעילותו. יש עשרות דגמים של פילטרים ועשרות דגמים של מזגנים ולכן פעולת הפירוק שונה בכל מקרה. עם זאת, הניקוי הוא לרוב זהה: מנקים את הפילטר על ידי זרם מים בכיוון אחד בלבד. היות שאבק מצטבר רק בצד אחד של הפילטר, יש לכוון את סילון המים מצידו הנקי ולשטוף את האבק רק מכיוון זה. אם תנסו לשטוף את האבק מהצד המלוכלך, הוא יחדור אל תוך הפילטר, ייתקע בו ויפגע בפעולתו.

8. כדי למנוע היווצרות סתימה בכיור, שפכו פעם בשבועיים קומקום מים חמים אל תוך הכיור (גם המים הרותחים מסיר הפסטה יעשו את העבודה מצוין). זוהי פעולת מנע מצוינת להמסת שאריות מזון ושומנים שהצטברו על דפנות הצנרת. בנוסף, הימנעו מלשפוך קפה שחור אל הכיור וזרקו לפח את ה"בוץ" שבתחתית הכוס. ה"בוץ" הזה יכול להצטבר בתחתית הצנרת ולסתום אותה.

9. אל תשכחו את כללי הזהירות כשאתם עובדים בבית. באופן כללי מומלץ לעבוד עם כפפות ולהשתמש בנשמיות (מסכות נגד אבק), ובמשקפי מגן כשקודחים.

הידעתם? (1)

המחירים בחנויות השכונתיות הם לרוב נמוכים מברשתות, אם כי בתקופה זו לרשתות מבצעים אטרקטיוויים וכדאי להשוות מחירים

הידעתם? (2)

בתקופה שלפני פסח נרשמת עלייה של יותר מ-25% במכירות כלי עבודה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully