וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל בונה מפעל שבבים בסין

סוכנויות הידיעות

26.3.2007 / 9:24

תשקיע 2.5 מיליארד דולר בבניית המפעל, שייצר שבבים בגודל 300 מ"מ. זה יהיה מפעל המוליכים למחצה הראשון של אינטל באסיה

ענקית השבבים אינטל (סימול INTC) תשקיע 2.5 מיליארד דולר בבניית מפעל שבבים בצפון מזרח סין, הצפוי להתחיל ייצור ב-2010.

המפעל, שייצר שבבים בגודל 300 מ"מ, יהיה מפעל המוליכים למחצה הראשון של אינטל באסיה, אמר מנכ"ל החברה פול אוטליני. "סין היא השוק המתפתח הגדול ביותר שלנו ואנו מאמינים כי חשוב מאד שנשקיע בשווקים המציעים גידול עתידי על מנת לשרת את לקוחותינו בצורה טובה יותר", אמר אוטליני.

המפעל יהיה השמיני במספר של אינטל שמייצר שבבי 300 מ"מ ויתווסף לרשת המתפרשת לאורך ארה"ב, אירלנד וישראל. היקף התפוקה החודשי של המפעל יהיה של 25 אלף ערכות שבבים והוא ייעזר בטכנולוגית 90 נאנו מטר לשם הייצור. זוהי הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שיושמה בסין עד כה, אך היא עדיין מפגרת דור או שניים מאחורי החידושים האחרונים.

אינטל לקראת רה ארגון

ערכת שבבים היא קבוצה של מעגלים משולבים (שבבים) אשר מתוכננים לעבוד ביחד, ובדרך כלל מסומנים כמוצר אחד. בתחום המחשבים האישיים, המושג ערכת שבבים מתייחס לרוב לשבבים מיוחדים המיועדים ללוחות אם או לכרטיסי הרחבה.

ההשקעה מגיעה בעקבות השקעה קודמת של אינטל בשווי 1.3 מיליארד דולר, על מפעלי הרכבה וניסויים בארה"ב. עלות שבבי ה-300 מ"מ תהיה זולה יותר ותצרוך 40% פחות אנרגיה ומים לשבב לעומת מפעל לייצור שבבי 200 מ"מ.

אינטל נמצאת בעיצומה של תוכנית ארגון מחדש גדולה, הכוללת קיצוץ משרות, הוזלת מחירים ומוצרים חדשים, במסגרת התחרות העזה עם AMD, אשר משתלטת יותר ויותר על נתח שוק השבבים בשנים האחרונות.

עד היום, מרבית יצרניות השבבים הזרות השתמשו בסין למטרת ניסויים ועבודת הרכבה פשוטה. מעטות השתמשו בשיטות ייצור מתוחכמות ומתקדמות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully