וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה תזנק גם היום

רותם שטרקמן

26.3.2007 / 10:39

לבייב הניב למשקיעים שהלכו איתו תשואות פנומנליות, הכפיל את הונו האישי פי כמה והמניות שלו שוות כבר 15 מיליארד שקל

זהו יום חג לאפריקה ישראל. בעל השליטה בה, לב לבייב, יארח היום את הכתבים הכלכליים במלון הולידיי אין בת"א, יגיש להם ארוחת בוקר חגיגית ויציג בפניהם את הדו"חות הכספיים ל-2006.

אתמול זינקה מניית אפריקה ישראל ב-9% והגיעה לשווי של 4.3 מיליארד דולר. אפריקה היא החברה החמישית בגודלה בבורסה - שווה יותר מבזק, מהחברה לישראל, ממכתשים אגן ומדלק של יצחק תשובה. החברה, שנרכשה על ידי לבייב לפני עשר שנים לפי שווי של 400 מיליון דולר, שווה כיום כמעט כמו מי שמכר אותה אז, בנק לאומי.

לבייב הוא מנהל מרשים, בעל מגע זהב, חוש ריח עסקי מפותח וחזון. הוא הוביל את אפריקה למעמד של חברת האחזקות המעניינת בישראל, שגם משקיעים בינלאומיים גדולים בוחנים השקעה בה. לבייב הניב למשקיעים שהלכו איתו תשואות פנומנליות, הכפיל את הונו האישי פי כמה והמניות שלו שוות כבר 15 מיליארד שקל. היום הוא אולי האיש העשיר בישראל.

מנוע הנדל"ן ברוסיה

ואולם הסיפור הגדול של אפריקה בשנתיים האחרונות והחגיגה האמיתית שלה הבוקר הוא הנדל"ן ברוסיה. וזאת גם הסיבה לזינוק אתמול. לאפריקה 21 פרויקטים ב-12 אתרים, רובם באזור מוסקווה (זכויות בנייה של 2.6 מיליון מ"ר למסחר, משרדים ומגורים).

שווי "קופסת רוסיה" של אפריקה היה במשך זמן רב נעלם גדול בשוק ומעטים אם בכלל הבינו את חשיבותו. אפילו אתמול, לאחר שאפריקה עידכנה את הערכת השווי של חברת השמאות הבינלאומית ג'ון, לנג לאסל - 3.8 מיליארד דולר - לא כולם הפנימו עד כמה היא דרמטית.

לפני שנה בדיוק, עם פרסום הדו"חות הכספיים של 2005, הודיעה אפריקה שדויטשה-בנק העריך את הנכסים בשווי של 1.5 מיליארד דולר (3 מיליארד ברוטו). השוק העריך לפני כן שמדובר בשווי 500 מיליון דולר, ולכן מיד עם העדכון זינקה המניה. אתמול התברר כי שווי הנכסים נטו הוא יותר מפי שניים. זו דרמה של ממש. שוויה של אפריקה הבוקר משקף לנכסים ברוסיה שווי של 2.7 מיליארד דולר. כלומר, גם אחרי הזינוק חסרים מיליארד דולר או 45 שקל למניה. וזה עוד בלי פרמיה שהשוק מעניק בדר"כ על הניהול. לכן יש להניח שאפריקה תזנק גם היום. רוסיה היא הצפת ערך אדירה של לבייב. הוא השקיע 400 מיליון דולר וייצר ערך של 4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully