וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף של כרומטיס

עינב בן יהודה

28.8.2001 / 10:55

עסקת הענק עם לוסנט בשווי 4.8 מיליארד דולר הסתיימה ב-150 עובדים שהולכים הביתה

חברת כרומטיס נסגרה היום, וכ-140 עובדיה פוטרו, זאת למרות הודעת ההרגעה ששיחררה לפני מספר ימים לוסנט, בה ציינה כי אינה מתכננת את הקפאת פעילותה של כרומטיס. כרומטיס, שפיטרה לפני כחודש כ-20 מעובדיה, נרכשה במאי 2000 על ידי לוסנט בעסקת ענק בשווי של 4.8 מיליארד דולר. מוצרי כרומטיס נועדו להשלים את קו מוצרי רשתות המטרו האופטיות הישן של לוסנט, ומאפשר העברת תקשורת אינטרנט בתוך אזורים עירוניים.

אורני פטרושקה, ממייסדי כרומטיס, אומר בתגובה כי: "סגרנו את כרומטיס מכיוון שלוסנט העדיפה להתמקד בלקוחות קיימים על פני חדשים. המוצרים שלנו מתאימים יותר ללקוחות חדשים. נכון להיום יש לנו 140 עובדים והיום סיפרנו להם על ההחלטה. לוסנט השקיעה בכרומטיס כסף מעבר לקניית מניות החברה, אבל אני לא מוכן לומר כמה. התחלנו למכור - אבל אני לא מוכן לומר בכמה".

חברת ציוד התקשורת לוסנט הודיעה בשבוע שעבר על תוכנית הקיצוצים החדשה בחברה, במסגרתה יפוטרו 17 אלף עובדים. לוסנט, שכבר פיטרה מתחילת השנה 20 אלף עובדים, מסרה כי היא מתכננת בטווח של ששת החודשים הקרובים לעבור לתזרים מזומנים חיובי. כרומטיס הוקמה ב-1997 על ידי רפי גדרון ואורני פטרושקה והעסיקה בשיאה כ-160 עובדים.

עם רכישת החברה דווח כי עובדי כרומטיס מחזיקים באופציות בשווי ממוצע של כ-3.5 מיליון דולר, מרביתם הספיקו לממש את אחזקותיהם בחברה ולקבל בממוצע חצי מיליון דולר לעובד. מנייתה של לוסנט ירדה בשנה האחרונה בכ-90% ממחיר שיא של כ-80 דולר למחיר של 7 דולר בלבד היום.

סגירתה של כרומטיס היא אינה הפעילות הראשונה של לוסנט המגיעה לקיצה בישראל. באפריל השנה נסגרה וייב-אקסס (WaveAccess), לאחר שנכשלו המאמצים לשכנע את לוסנט, שרכשה אותה ב-1998 תמורת 50 מיליון, לוותר על הנכסים הרוחניים על מנת לאפשר את מכירתה לגורם אחר. החברה הוקמה ב-1993 על ידי מנשה עזרא, דני בודין ורמי סערוני, ופיתחה מערכות גישה אלחוטית לרשתות תקשורת נייחות. לאחר הקמתה השקיעה לוסנט 6 מיליון דולר בחברה, שהעסיקה כ-170 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully