וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארית תעשיות צימצמה הפסדיה ברבעון השני ל-3 מ' ש', לעומת הפסד של 8.7 מ' ש' ברבעון הקודם

אילן מוסנאים

28.8.2001 / 10:59

ברבעון המקביל הפסידה החברה 1.8 מ' ש'; ההכנסות גדלו ב-18% ל-8.4 מ' ש'; את המחצית הראשונה של 2001 סיימה החברה עם הכנסות של 16.4 מ' ש' והפסד של 11.7 מ' ש'

חברת האחזקות ארית תעשיות , שבשליטת משפחת שבתאי, מדווחת הבוקר על גידול של 18% בהכנסותיה ברבעון השני של השנה ל-8.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 7.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2000. הגידול בהכנסות החברה, שנסחרת בבורסה לפי שווי של 8.7 מיליון דולר, מלווה בעלייה חדה של כ-70% בהפסדים לעומת הרבעון המקביל ל-3 מיליון שקל.

עם זאת, יש לציין כי החברה מצליחה להציג בדו"ח הכספי שיפור ניכר בשורה התחתונה שלה בהשוואה לרבעון הראשון של 2001, אז הסתכמו הפסדיה ב-8.7 מיליון שקל.

בין הסעיפים שהשפיעו לרעה על השורה התחתונה של החברה בולטים בדו"ח גידול חד של 139% או 2.7 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה והכלליות שהסתכמו ב-4.6 מיליון שקל, ועלייה של כ-160% בהוצאות המו"פ ל-1.3 מיליון שקל.

סעיף שפעל דווקא לטובת ארית הוא סעיף המימון, בו רשמה החברה הכנסות של 1.5 מיליון שקל ברבעון, לעומת הוצאות של 235 אלף שקל ברבעון המקביל, ושל כ-3.9 מיליון שקל ברבעון הקודם.

בסיכום ששת החודשים שפתחו את שנת 2001 מציגה ארית הפסד של 11.7 מיליון שקל במחזור מכירות של 16.4 מיליון שקל. בתקופה המקבילה ב-2000 דיווחה החברה על מכירות של 13.3 מיליון שקל ועל רווח של 117 מיליון שקל (שהושפע בעיקר מרווחי הון בשל מכירת האחזקות בטלגייט לטריון ).

המחזור המצרפי של החברה, שכולל לראשונה גם מכירות של כ-5.1 מיליון שקל של אלסינטק וסיגמאד, הסתכם ב-19.5 מיליון שקל.

מנכ"ל ארית, סמי בכר, מציין כי לא נכון להשוות את תוצאות החברה לשנה שעברה, אז הושפעה פעילות ארית רק מפעילות החטיבה הצבאית ומרווחי הון ממכירת מניות טריון. לדבריו, מבנה החברה היום הינו שונה לחלוטין, ולכן נכון להשוות את המספרים ברבעון לאלה של הרבעון הקודם, שביחס אליהם הצליחה החברה להציג המשך התייעלות ושיפור בתוצאותיה.

סמנכ"ל הכספים של ארית, רן אקהאוס, אמר ל-TheMarker.com כי החברה צופה להמשיך את מגמת השיפור בתוצאותיה ביתר שאת ברבעונים הבאים, כאשר עיקר השיפור יבוא מכיוון החטיבה הבטחונית, שסבלה במחצית הראשונה של השנה מדחיית הזמנות, ומהמשך גידול משמעותי במכירותיה של אלסינטק (הסתכמו ברבעון השני ב-640 אלף דולר, לעומת 439 אלף דולר ברבעון הקודם). אקהאוס העריך כי פעילות החטיבה הצבאית תגיע לאיזון ברבעון האחרון של 2001, והחטיבה הרפואית תעבור לרווחיות שנה מאוחר יותר.

בסוף 1999 עמדה ארית על סף פשיטת רגל, וההצלה הגיעה בדקה ה-90 מכיוונה של חברת טריון, שרכשה בעסקת מניות את חברת טלגייט לפי שווי של 100 מיליון דולר. ארית, שהחזיקה במועד העסקה בכ-10% ממניות טלגייט, קיבלה מיליון מניות של טריון. מכירתן תקופה קצרה לאחר מכן במחיר של 198 דולר, שלנוכח מחיר המניה היום - כ-5 דולרים - נראה בהחלט דמיוני, סידרה לארית את השנה.

בארית - הנסחרת לפי שווי של 8.7 מיליון דולר, שמהווה מעט יותר מ-50% מסך המזומנים שבקופתה - ניצלו את יתרות המזומן הגדולות שהגיעו לקופה בכדי להשקיע במערך של חברות שמרכיבות היום את הקבוצה.

קבוצת ארית מורכבת היום משלוש חטיבות מרכזיות. החטיבה הצבאית, שפעילותה הוזרמה לתוך השלד הבורסאי של רם צור, עוסקת בייצור מרעומים אלקטרוניים לשוק הצבאי ובייצור ושיווק של מטווחים אלקטרוניים. החטיבה הטכנולוגית של ארית כוללת השקעות במספר חברות סטארט אפ כגון סנסוטק, העוסקת בפיתוח של חיישנים, אופסיקור ויומן קול. החטיבה השלישית של ארית היא החטיבה הרפואית, הכוללת החזקה בחברות סיגמד ואלסינטק, העוסקת בייצור ושיווק של מערכות ממוגרפיה (המשמשות לאיתור ואבחון של סרטן השד) ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully