וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלאגן בבזק: המענקים שולמו בהוראת מנכ"ל

ערן גבאי

26.3.2007 / 12:46

בזק דיווחה לבורסה על הכשלים באישור מענקים של 7.5 מ' ש' לבכיריה. יובל רכלבסקי קיבל 150 אלף ש' מעבר למענק המירבי

בזק מדווחת לבורסה על הכשלים שנמצאו באישור המענקים לבכירי החברה בהיקף כולל של 7.5 מיליון שקל. על פי דיווח החברה, "במהלך בדיקת החלטות שונות בחברה, נתגלו כשלים בקבלת האישורים הנדרשים על פי דין לצורך תשלום מענקים למספר נושאי משרה".

בזק מפרטת כי בדצמבר 2005 שילמה החברה למנכ"ל יעקב גלברד ולסמנכ"לים רון אילון, היועצת המשפטית בשמת שלוש ולאהוד מזומן מענקים בסך כ-1.721 מיליון שקל, מהם כ-1.511 מיליון שקל למנכ"ל גלברד. על פי הדיווח, גלברד קיבל את הכסף באמצעות חברה בת שבבעלותו, ובאופן תמוה מצוין כי הסכום הועבר "בגין עבודתו בה". מענקים אלה אושרו על ידי יו"ר הדירקטוריון אך לא הובאו לאישור האורגנים המוסמכים.

ב-1 בינואר 2007 קיבלו בכירי בזק - המנכ"ל גלברד, איקה אברבנאל, רן גוראון, מישל היברט, עינת רום, יובל רכלבסקי, בשמת שלוש, שרון פליישר, אלי מיזרוח, אלי פרנק ורון אילון (בגין תקופתו בבזק) - מענקים בכ-5.775 מיליון שקל, מהם כ-2.4 מיליון שקל לגלברד. המענקים שולמו על פי הוראת גלברד, כשהסכום נדון קודם לכן עם נציגים של בעלי השליטה, חלקם דירקטורים. על פי הודעת בזק, "נמסר למנכ"ל כי נציגי בעלי השליטה תומכים במתן הבונוסים".

ועדה ללא ביקורת

עם זאת, בזק מודה כי "מתוך הנחה מוטעית סכומים אלה לא הובאו לאישור האורגנים המוסמכים". יתרה מכך, בזק מודה כי בכל הקשור לתגמול יובל רכלבסקי, הרי שהוא קיבל מענק של 600 אלף שקל - גבוה בכ-150 אלף שקל מעל הסכום למענק מירבי שהוא יכול לקבל במסגרת הסכם ההעסקה שלו. הסכמי ההעסקה של חלק מהבכירים בבזק אושרו רק באוקטובר ובדצמבר 2006 בהתאם לחוק החברות.

הסכם העסקה של גלברד כולל שכר חודשי של 250 אלף שקל ומענק שנתי בשיעור שלא יעלה על 80% מהשכר השנתי. יתר הסמנכ"לים זכאים למענק שנתי 80%-35% מהשכר השנתי. בזק מודה כי "אישורי ועדת הביקורת לא נתקבלו ולא הוגשו דיווחים מיידים לבונוסים" למרות שמענק מעל 50% מהשכר השנתי הוא עסקה חריגה על פי חוק החברות.

בזק מדווחת כי תמנה בתוך שבוע בודק חיצוני לכל עניין תגמול הבכירים בחברה, וכי היא פועלת להשבת סכומי הכסף מבכיריה חזרה לחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully