וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: פתיחת השבוע צפויה להיות מתונה

שירלי יום-טוב

26.3.2007 / 14:33

ואיו, שזינקה ב-70% בשבוע, מינתה מנכ"ל חדש מתחום הכבלים. סלקום נסחרת במחיר הנמוך ב-8% ממחירה בהנפקה

לאחר עליות נאות בשבוע שעבר צפוי שבוע המסחר להיפתח ללא שינוי ממשי במדדים, כך על פי החוזים בשעה זו. השפעה מעורבת עשויה להיות לשווקים בעולם, שעה שבורסות המזרח רושמות עליות ואילו באירופה נרשמות ירידות.

עלייה של למעלה מ-3% נרשמה בשבוע שעבר במדדים דאו ג'ונס ונאסד"ק, כך שאפשר לדבר על התאוששות מהקריסה של השווקים בשבועות האחרונים. נאסד"ק פותח את המסחר היום ברמה של 2,448 נקודות - 108 נקודות או כ-4.5% מעל הרמה אליה נפל בתחילת מארס בעקבות צניחה של כ-7.5%.

זירת המקרו תספק היום נתונים על מכירות בתים חדשים לאחר שביום שישי הגיעו נתוני מכירות בתים קיימים, שעלו בפברואר ב-3.9% ל-6.69 מיליון - מעל התחזיות. הנתון היום צפוי להצביע על עלייה של כ-6% במכירות הבתים החדשים בפברואר ל-995 אלף. העלייה החדה צפויה בשל הנתון המאכזב שהתקבל בחודש שעבר והצביע על הירידה החודשית הגדולה ביותר מזה 13 שנה.

תשומת לב רבה במיוחד מופנית בתקופה האחרונה אל שוק הדיור על רקע גל של שמיטות חובות בתחום המשכנתאות המסוכנות (Subprime), העשוי לפגוע בכלכלה כולה.

חילופי גברי ב-ואיו

החברות הישראליות הנסחרות מעבר לים פתחו את השבוע בשקט יחסי ללא הודעות מהותיות, כך שאולי זהו זמן טוב לבדוק מה עשו כמה מההנפקות האחרונות בוול סטריט.

סלקום (CEL), למשל, הונפקה בתחילת פברואר לפי מחיר של 20 דולר למניה. על ההנפקה דובר רבות חודשים ארוכים לפני, והחתמים שליוו אותה, ובראשם סיטיגרופ, הצליחו ליצור "באז" מדהים למדי, שיצר ביקוש יתר גדול למניות הנפקה. עם זאת, מהרגע שהחל הטיקר של סלקום לרוץ על גבי הלוח האלקטרוני של בורסת ניו יורק, המצב נראה הרבה פחות טוב. כעת, חודש וחצי לאחר מכן, נסחרת המניה במחיר של כ-18.4 דולר, כ-8% מתחת למחיר בהנפקה. למעשה, סלקום לא הצליחה ולו פעם אחת לעלות על מחירה בהנפקה.

מלנוקס (MLNX), חברת שבבי התקשורת, המיועדים להעברת מידע מהירה בין שרתים למערכות אחסון, החלה את דרכה בוול סטריט בתחילת פברואר בקול תרועה רמה, שהופכת בשבועות האחרונים לקול ענות חלושה. הירידות החדות בשווקים הן סיבה אחת אך הסיבה המרכזית היא דווקא החברה, שסיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הראשון. המניה הגיבה בצניחה של 38% משיא של כמעט 24 דולר לכ-15 דולר במחצית מארס. מאז, החלה המניה להתאושש מעט, כך שהיא כמעט וחזרה למחיר ההנפקה בתחילת בפברואר - 17 דולר.

ביגבנד (BBND), חברת הנתבים לשירותי מולטימדיה בפס רחב, היתה אחת ההנפקות החמות בוול סטריט והמניה שלה מצליחה להחזיק יפה מעל המחיר בהנפקה. ביומה הראשון בשוק היא זינקה בכ-30% והמשיכה לעלות גם אחרי. מימוש חלקי הוריד אותה עד למחיר של כ-17 דולר - עדיין כ-32% מעל המחיר בהנפקה.

לחברת ואיו, שהוקמה בישראל ומחזיקה כאן עדיין מרכז פיתוח, יש מנכ"ל חדש. דוידי גילה, המנכ"ל והיו"ר מאז הקמתה, יפנה את כס המנכ"ל לווין דיוויס, המגיע מעולם הטלוויזיה האינטראקטיווית והכבלים וכיהן כ-15 שנים בתפקיד בכיר בחברת הכבלים טיים וורנר. מינויו מאותת אולי יותר מהכל על ההבשלה הצפויה של פעילות ואיו בתחום הכבלים. ואיו מציגה את עצמה כיום כחברה בעלת פתרון המסייע לשדרג את רוחב הפס של ספקיות הכבלים, אך מכירות אמיתיות עדיין אין לה. המלצה חיובית של אנליסט אמריקאי הזניקה את המניה ב-70% בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully