וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: הניקיי נפל בטוקיו לשפל של 17 שנה; קוריאה והונג קונג בעקבותיו

דפנה מאור

28.8.2001 / 10:14

מניות השבבים רשמו ירידות בעקבות נתונים שהצביעו על נפילה של 51% במכירות ציוד לייצור שבבים בחודש יוני

המדד הראשי של בורסת טוקיו, הניקיי 225, נפל לשפל של 17 שנה במהלך המסחר היום. המדד נפל כבר במהלך המסחר לשער של 11,049 נקודות, אך נסגר בירידה של 0.8% לרמה של 11,189 נקודות. מניות השבבים והמחשבים באסיה רשמו ירידות בעקבות חששות כי ההתאוששות במגזר לא תגיע בקרוב. מדד קוספי בקוריאה ירד ב-0.4% ומדד בורסת הונג קונג יורד בשיעור דומה.

מצב רוחם של המשקיעים בטוקיו התקדר לאחר שהאבטלה ביפאן הגיעה בחודש יולי לשיא של 5%, לפי נתונים רשמיים שפירסמה ממשלת יפאן היום. בעקבות המצב הקשה בשוק העבודה היפאני, הרגיל לשיעורי תעסוקה גבוהים ביחס למדינות המערב, מתכננת הממשלה להעניק סובסידיות לחברות שיעסיקו מובטלים.

בנוסף, העיב על מגזר השבבים נתון שהראה כי מכירות ציוד לייצור שבבים נפלו בחודש יוני ב-51% ל-2.3 מיליארד דולר, לפי נתוני איגוד ציוד המוליכים למחצה של יפאן. קצב הירידה במאי היה 41%.

בעקבות הנתונים ירדה מניית אדוונטסט, יצרנית ציוד המדידה הגדולה ביותר בתעשיית השבבים, ב-0.7%; קיוסרה, יצרנית אריזות קרמיות לשבבים, ירדה ב-1%.

מניות טושיבה והיטאצ'י, אשר מתכוונות לבצע קיצוצים מאסיוויים בכוח האדם, עלו ב-0.7% ו-1.9%, בהתאמה, לנוכח תקוות כי הקיצוצים יביאו לשיפור ברווחיותן.

בהונג קונג ירדה מניית צ'יינה יוניקום, חברת הסלולר מספר 2, ב-1.5% לאחר שדווח כי היא הורידה תעריפים. מניית המתחרה, צ'יינה מובייל, עלתה ב-1.2%. במניות הבנקים וחברות האחזקות נרשמה מגמה מעורבת.

מניית טום.קום, פורטל האינטרנט הסיני שבבעלות האצ'יסון וומפואה, עלתה ב-1.6%, לאחר שנודע כי החברה נמצאת במו"מ לרכישת קבוצת מגזינים בטייוואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully