וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברבוע כחול המחיר בקופה גבוה מזה שעל המוצר

רוני לינדר-גנץ

27.3.2007 / 7:32

כתב אישום הוגש נגד החברה. משרד התמ"ת: "לרבוע כחול היסטוריה ארוכה של כתבי אישום עקב הטעיית צרכנים"

הנה עוד הוכחה לכך שחשוב לבדוק היטב את החשבון בתום כל קנייה בסופר: כתב אישום בגין חריגות מחירים הוגש באחרונה נגד רשת הריבוע הכחול על ידי משרד התמ"ת, מתוקף סמכות המשרד בעניינים צרכניים. לטענת המשרד, המחיר שנגבה מן הצרכן גבוה מהמחיר המסומן על גבי המוצר.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד טלי קינן מהתמ"ת, עולה כי בביקורות שונות שערכו נציגי משרד התמ"ת בסניפי הרשת במהלך 2006 נמצאו הפרשי מחיר של עשרות אחוזים בשבעה סניפים של הרשתות הבת מגה, סופר-סנטר ושפע-שוק. כך, למשל, בסניף מגה בנתניה נגבו בקופה 28 שקל בעבור ג'ל גילוח שמחירו המסומן היה 22 שקל - הפרש של 27%. בסניף מגה אור יהודה נגבו בקופה 32 שקל בעבור צבע לשיער במקום 22 שקל הרשומים על המוצר (הפרש של 45%), ובעבור דאודורנט נגבו 26 שקל במקום 13 שקל שהיו רשומים על המוצר (הפרש של 100%).

מחיר המדף הוא המכריע

לפי חוק הגנת הצרכן, על בית עסק חלה חובה למכור את המוצר במחיר המסומן עליו, כך שאם קיים פער בין המחיר המופיע בקופה לבין המחיר על המדף - מחיר המדף הוא המכריע. בפועל, במקרים רבים הצרכנים כלל אינם מבחינים כשהם מחויבים בסכומים גבוהים בהרבה משהתכוונו לקנות, כאשר הרווח המצטבר עשוי להגיע לסכומים גבוהים. יצוין כי העונש המרבי על עבירה של הפרש בין מדף לקופה הוא כ-182 אלף שקל לעבירה.

התובעת הראשית במשרד התמ"ת, תמר פינקוס, אמרה אתמול ל-TheMarker: "לצערנו, הבדיקות העלו כי לא מדובר במקרה בודד. מדובר ברשת המשרתת מאות אלפי אנשים ומצהירה שהיא לטובת הצרכן, אך בפועל אנו רואים כאן פגיעה בציבור". לדבריה, אין זו הפעם הראשונה שהתמ"ת מגיש כתב אישום נגד הרשת: "לרבוע כחול היסטוריה ארוכה של כתבי אישום בשל הטעיית צרכנים והפקעת מחירים. צר לי שברשת כזו אנו מוצאים עבירות מעין אלה. הייתי מצפה שתגביר את בקרת האיכות בסניפיה - כפי שאני מצפה גם מכל הרשתות האחרות".

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אמר כי "תוצאות המעקב שביצע התמ"ת מוכיחות שוב כי בישראל אין תחליף לפיקוח, וזאת אף שבקרב הקהילה העסקית נהפכה המלה 'פיקוח ממשלתי' למוקצה". לדבריו, התופעה של הפרשי המחירים בין המדף לקופה מוכרת היטב למועצה לצרכנות. "נראה כי לא נס ליחה של 'שיטת מצליח'", אומר פלג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully