וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האינטרנט והמדיה הסינית טום.קום נמצאת במגעים לרכישת מו"ל מגזינים עסקיים מטייוואן

עפרה שלו

28.8.2001 / 13:32

החברה, הנשלטת על ידי המיליארדר לי קא-שינג, עוברת בהדרגה להתמקדות בחברות מדיה מסורתיות יותר, במקום בחברות אינטרנט

טום.קום, חברת המדיה והאינטרנט הנשלטת ע"י המיליארדר לי קא-שינג, נמצאת במגעים לרכישת ביזנס וויקלי מדיה, קבוצה המוציאה לאור מגזינים עסקיים בטייוואן. טום.קום מסרה כי טרם הוחלט על גודל הנתח שיירכש ומחירו.

טום.קום עוברת בהדרגה להתמקדות בחברות מדיה מסורתיות יותר, במקום בחברות אינטרנט. בשבוע שעבר אמרה החברה כי תשלם 37.4 מיליון דולר תמורת שליטה ב-5 משרדי פרסום סינים המתמקדים בפרסום חוצות.

מוקדם יותר החודש אמרה טום.קום בי היא צופה שתוך 3 שנים יהוו עסקים שאינם קשורים באינטרנט לפחות 70% מהמכירות שלה. פרסומות מקוונות יהוו 10% מהמכירות.

טום.קום, שנוסדה בשלהי שנת 1999 על ידי איל ההון מהונג קונג, היתה ההבטחה הגדולה של האינטרנט הסיני - הבטחה שאיכזבה. כשהמניה הושקה בבורסת הונג קונג היא עלתה פי 4, ושווי השוק של החברה עלה ל-2.5 מיליארד דולר.

עם התפוצצות בועת האינטרנט, קרסו גם עסקי החברה. כחברות אחרות בענף האינטרנט, גם טום.קום קמה מהקרשים והחלה לפזר סיכונים ולהשקיע בעסקים נוספים מחוץ לעולם האינטרנט. מאז תחילת השנה נפלו מניות טום.קום ב-11%.

במחצית הראשונה של השנה דיווחה טום.קום על צמצום של 24% בהפסדים, וצמיחה ניכרת בהכנסות על רקע פריחה בעסקי השיווק והספורט של החברה. מנכ"ל החברה, סינג וונג, אף העריך כי בשנה הבאה תגיע החברה לאיזון.

החברה רשמה הפסד של 19 מיליון דולר במחצית השנה הראשונה. הכנסותיה זינקו פי 37 והסתכמו ב-28 מיליון דולר, לעומת הכנסות של פחות ממיליון דולר במחצית השנה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully