וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א ננעלה בעליות: המעו"ף הוסיף 0.8%

שרון שפורר

27.3.2007 / 17:44

מניות אפריקה ישראל קפצו ב-4.5%. מדד הבנקים עלה בכ-2%. בזק עלתה ב-0.2% למרות המשך גל הפרסומים השליליים

מניות הנדל"ן והבנקים דחפו את הבורסה ליום שמיני של עליות, לצד מגמה מעורבת בשוקי העולם. מדד המעו"ף עלה ב-0.8% ל-988 נקודות, כשהוא רחוק רק בכ-1.2% מרף 1,000 הנקודות שאותו חצה ב-19 בפברואר למשך יום אחד בלבד. מדד תל אביב 100 עלה ב-0.6% ל-900 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל.

מדד הבנקים עלה בכ-2%. את העליות במגזר הבנקאות הובילה מניית מזרחי-טפחות עם טיפוס של 3.2%, על רקע שתי עסקות עליהן דיווחה ובהשראת הדו"חות הכספיים של אתמול. הבוקר דיווח בנק הפועלים על מכירת 50% מבנק יהב למזרחי טפחות תמורת 255-237 מיליון שקל. המחיר המדויק ייקבע עם היוודע גורל המכרז לאספקת שירותי מדינה על ידי בנק יהב.

במקביל, הודיע בנק הפועלים גם על ניהול משא ומתן למכירת 10% מתשלובת ישראכרט לבנק מזרחי- טפחות. מגעים קודמים שניהל הבנק עם מגדל למכירת האחזקות, שיקפו לחברת כרטיסי האשראי שווי של כ-2.5 מיליארד שקל. מניית הפועלים הוסיפה 2.6% ולאומי טיפסה ב-1.8%. שתי המניות ריכזו את מחזורי המסחר הגבוהים בשוק. מחר יפרסמו לאומי ודיסקונט את הדו"חות השנתיים שלהם ויחתמו בכך את עונת הדיוווחים של הבנקים הגדולים.

כי"ל שצפויה לדווח מחר על תוצאותיה לשנת 2006, איבדה 0.7%, למרות שהתוצאות שלה אמורות להיות טובות. היום זכתה החברה להמלצה חיובית של דויטשה בנק. בנק ההשקעות הגרמני העלה את המלצתו למניה ל"קנייה" ואת מחיר היעד ל-32 שקל - 18% מעל מחירה של המניה בשוק.

ריטליקס בתנופה

ריטליקס זינקה ב-5.8%. זאת, אחרי שדיווחה על חוזה גדול בהיקף של עשרות מיליוני דולרים עם ענקית הנפט והגז העולמית BP, שתטמיע בשלוש השנים הקרובות את המערכות של החברה בעשרות אלפי תחנות דלק ובחנויות נוחות שהיא מפעילה בכ-18 מדינות בעולם.

מניותיו של איש העסקים שעיה בוימלגרין - חברת בוימלגרין וחברת אזורים שרכש מנוחי דנקנר - ריכזו עניין היום בבורסה. זאת, על רקע פרסום כי לבייב תובע מבוימלגרין להשיב בתוך תשעה ימים הלוואה שנתנה לו אפריקה בהיקף של כ-142 מיליון דולר. אמנם מדובר על כיסו האישי של בוימלגרין שנתן ערבות אישית להלוואה, אך השוק הגיב לדברים. אזורים ירדה ב-2.6% במחזור של כמיליון שקל ואילו בוימלגרין איבדה 5.8%.

בזק עלתה ב-0.2% למרות המשך גל הפרסומים על הדיווחים הכושלים של החברה בנוגע לתגמולי העובדים של בכיריה. הפרסומים מדברים גם על התערערות מעמדו של מנכ"ל החברה, יעקב גלברד, ועל אפשרות להתפטרות קרובה שלו. אתמול קיימו בבזק ישיבה דרמטית שבה העלו חברי הדירקטוריון טענות קשות לגבי כשלים בהליך אישור תוכניות התגמול לעובדים, שעוררו סערה גדולה בשוק.

טלכור טלקום דיווחה אתמול על מעבר להפסד נקי של 160 אלף שקל ברבעון הרביעי והמניה צנחה ב-15% במחזור ער של 1.2 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully