וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות ההיי-טק לא ישלמו העלאת שווי הרכב

עינב בן יהודה

27.3.2007 / 14:00

משמעות ההחלטה: עשרות אלפי עובדים בחברות אלו ייאלצו לספוג בעצמם את ההעלאה. האם חוזרים לימי ההסעות?

חברות ההיי-טק הבינלאומיות לא יאפשרו לחברות הבנות בישראל לגלם את העלאת שווי הרכב לעובדיהן - כך טוענים בפורום ה-CFO. בישיבה שערך תא החברות הזרות בפורום ה-CFO, בה השתתפו סמנכ"לי הכספים של עשרות חברות בינלאומיות הפועלות בארץ, ציינו מרבית המשתתפים כי ההנהלות הראשיות של החברות אינן מעוניינות להיכנס כלל לדיון בנושא ולא יאפשרו לחברות בארץ להגדיל את הוצאותיהן על תחבורת העובדים.

בישיבה טענו סמנכ"לי הכספים של החברות הבינלאומיות כי להחלטה להעלות את שווי הרכב השפעה גדולה על יכולת התחרות של ישראל מול מדינות זרות. לדבריהם, במידה שהרפורמה המתוכננת תביא להגדלת עלויות השכר לעובדים הישראלים, הדבר יפגע בכושר התחרות של המשק הישראלי ועלול להביא להחלטה של הנהלות החברות להעדיף הקמת מפעלים נוספים במדינות אחרות, בשל עלויות השכר.

טענה נוספת שנשמעה בישיבה היתה כי במידה שהעובדים יעדיפו לוותר על הרכב הצמוד בשל עלויות החזקתו, ולדרוש את שווי ההטבה במשכורת, הדבר יביא לגידול בעלויות השכר וההפרשות הסוציאליות - דבר שיגרור אף הוא פגיעה בכושר התחרות של המשק הישראלי. עוד ציינו סמנכ"לי הכספים בישיבה כי אין בכוונתם לחזור להסעות עובדים, שאינן יעילות בחברות מודרניות, עם שעות עבודה גמישות.

משמעות ההחלטה היא שעשרות אלפי עובדים בחברות אלו יאלצו לספוג בעצמם את העלאת שווי הרכב. בפורום ה-CFO, שמנהל מאבק ממושך נגד הרפורמה, מציינים כי להחלטה זו משמעויות נרחבות על כל המשק וכי חברות ענק אלו הן הסמן הימני בכל הקשור לתנאי עבודתם של עובדי ההיי-טק.

מבדיקה שערך לאחרונה TheMarker בקרב חברות היי-טק ישראליות, ציינו גורמים בחברות כי אין בכוונתם לספוג עלות נוספת זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully