וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברטסון סטיבנס "לוקח סיכון" שעות ספורות לפני הדו"חות: "קומברס עשויה לעלות על התחזיות הלילה"

גתית פנקס

28.8.2001 / 14:09

"לא סביר שתעלה התחזיות להמשך"; מעריכים כי העליות האחרונות במניה מגלמות את הציפיות לחוזה עם ורייזון, ולכן אין לצפות לעליות חדות כאשר תתקבל ההודעה הרשמית

הלילה לאחר המסחר תפרסם חברת קומברס טכנולוג'י את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, לקראתם אף פירסמה אזהרת רווח והכנסות. ימים לא קלים עוברים ודאי על הנהלת קומברס, שיודעת כי הרבעון השני הינו שעת מבחן קריטית עבורה שתעיד האם ההאטה במכירות היא נקודתית, או שמא היא קצה קרחון שמבשר כי העתיד יהיה קשה אף יותר.

המניה לא התאוששה מהמכה הקשה שהונחתה עליה ביום אזהרת הרווח (11 ביולי), ומאז איבדה 23%, ואת החברה אופפות שמועות - שמוכחשות נמרצות על ידי ההנהלה - על פיטורי עובדים צפויים. יחד עם זאת, גם דברים חיוביים קורים בקומברס: החברה חתמה על חוזה לאספקת תאים קוליים עבור חברת ורייזון, ובכך הדיחה את לוסנט ; בנוסף, הצעדים שנקטה כדי לחסוך בהוצאותיה, שכללו גם צעד כואב של פיטורי 400 עובדים, מתחילים להוכיח את עצמם בשורת ההוצאות התפעוליות.

פן חיובי נוסף התגלה בדו"חות שפירסמה אמש לאחר המסחר חברת אולטיקום , שהצליחו לעקוף את התחזיות ולהראות שגם בתקופות קשות כאלה חברה המספקת שירותי ערך מוסף לחברות תקשורת יכולה להיות רווחית ולהוסיף לצמוח. אולטיקום אחראית על 5% מהכנסותיה של קומברס טכנולוג'י.

בתקופה האחרונה, שורה של בתי השקעות העלתה את ההמלצה למניית קומברס, וביניהם ניתן להזכיר את גולדמן סאקס ומריל לינץ'. בבית ההשקעות רוברטסון סטיבנס נוקטים היום, שעות ספורות לפני פרסום דו"חותיה של קומברס, בצעד של תמיכה בחברה. לדברי האנליסטית מריאן ווק, קומברס צפויה היום לפרסם דו"חות שיעמדו במספרים שסיפקה באזהרת הרווח, או יהיו מעט טובים יותר.

הנהלת קומברס התריעה כי הכנסותיה יהיו של 345 מיליון דולר ברבעון והרווח יהיה של 28 סנט למניה. יחד עם זאת, ווק אינה אשת בשורות להמשך: "לא סביר שקומברס תעלה את תחזית הכנסותיה להמשך, לנכוח הצפיות הנמוכה היום בתחום ובעיקר בתיבות הקוליות", היא אומרת.

זאת ועוד, להערכתה, הציפיות לחוזה החדש עם ורייזון (שהיא מיזוג בין בל אטלנטיק ו-GTE) כבר מגולמות היום במחיר המניה - ובמלים אחרות, כאשר החברה תודיע בצורה רשמית על החוזה, אין לצפות לזינוקים מרשימים במניה. ברוברטסון סטיבנס מעריכים כי העלייה במניה (כ-20% מאמצע יולי ועד היום) תהיה מוצדקת אם יתברר שהחוזה כולל את כל 28 מיליון המנויים על השירותים הסלולריים של ורייזון.

אולטיקום דבקה במספרים

מאחר ואולטיקום הותירה את תחזיותיה להמשך השנה בעינן, הדבר משפיע גם על קומברס, שהבטיחה לעצמה כעת כי 5% מהכנסותיה יהיו בהתאם לתחזיות. אולטיקום אמורה לדווח על הכנסות של 98.3 מיליון דולר בשנת 2001 ועל רווח של 48 סנט למניה.

בדו"חות של קומברס היום מעניין יהיה לבדוק מהו מספר ימי האשראי שהיא מספקת ללקוחותיה (ברבעון הקודם דובר ב-98 ימים והאנליסטית מעריכה כי הוא עלה לרמה של 110-120 יום), ובכמה קטן צבר ההזמנות של החברה, שהיה 325 מיליון דולר בפתיחת הרבעון השני של השנה. שני הקריטריונים הללו יכולים לתת אינדיקציה לא רעה לפעילותה של החברה.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully