וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוונדי תמכור את חטיבת המגזינים המקצועיים לסינוון תמורת 1.8 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

28.8.2001 / 14:55

המכירה נועדה לממן את רכישת המו"ל האוטון מיפלין; דובר מטעם החברה אמר כי ויוונדי צפויה לרשום רווח של כ-723 מיליון דולר ממכירת החטיבה

ויוונדי יוניברסל, חברת המדיה הגדולה באירופה, תמכור את חטיבת המגזינים המקצועיים שלה לחברת ההשקעות הבריטית סינוון תמורת 1.8 מיליארד דולר. המכירה נועדה לממן את רכישת האוטון מיפלין (סימול HTN), מו"ל אמריקאי של ספרי לימוד. דובר מטעם החברה, אלן דרליה, אמר כי ויוונדי צפויה לרשום רווח של כ-723 מיליון דולר ממכירת החטיבה.

ז'ן-מרי מסיה, מנכ"ל ויוונדי, נוקט באסטרטגיה של הרחבת עסקי המדיה והמו"לים של החברה בארה"ב. בשנה שעברה רכש את סיגרם, חברת המוסיקה הגדולה בעולם והבעלים של אולפן הסרטים יוניברסל, תמורת 30 מיליארד דולר. ביולי רכשה ויוונדי את המו"ל של "אמריקן הריטג' דיקשנרי" תמורת 2.2 מיליארד דולר.

ויוונדי תמכור לסינוון גם את חטיבת המגזינים הרפואיים שלה, חטיבה שלא היתה כלולה בעסקה כשפורסמה לראשונה ביוני. עסקי המגזינים המקצועיים של ויוונדי מניבים הכנסות שנתיות של כ-90 מיליון דולר ו-EBITDA של 117.5 מיליון דולר.

"מאז המיזוג עם סיגרם עברה ויוונדי להתמקד בשוק הצרכנים", אמר פבריס פרייה, המנהל את חטיבת המגזינים המקצועיים של החברה. "מכירת החטיבה משלימה את המעבר של ויוונדי להתמקדות בקהל הרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully