וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנות בטוחה: בזק תרשום הוצאה של 40 מ' ש' ברבעון השני בגין חיוב עודף של גביית זמן אוויר עבור חברות הסלולר

אילן מוסנאים

28.8.2001 / 16:31

האנליסט רן ישראלי מעריך כי החברה תציג ברבעון השני רווח של 124.5 מ' ש' - נמוך משמעותית מהתחזיות המוקדמות לרווח של 160 מ' ש'

לקראת הדו"חות שחברת בזק תפרסם מחר, מעדכן האנליסט רן ישראלי מהמחלקה הכלכלית של אילנות בטוחה את התחזיות לרבעון השני. באילנות בטוחה מעריכים כי השורה התחתונה של הדו"חות תהיה נמוכה מהתחזיות המוקדמות, אך תישאר גבוהה ביחס לרבעונים הקודמים.

ישראלי מעריך כי הכנסות החברה ברבעון השני יסתכמו ב-2.02 מיליארד שקל - גידול של 1.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2000. את השורה התחתונה צפויה בזק למלא עם רווח של 124.5 מיליון שקל - גבוה בכ-14% מהרווח הנקי ברבעון המקביל, של כ-108 מיליון שקל, אך מוטה כלפי מעלה בשל סעיפים חד פעמיים שיקפיצו את הרווח הנקי של החברה. לפי תחזיות קודמות של אנליסטים שונים בשוק ההון, החברה היתה אמורה לרשום רווח של כ-160 מיליון שקל.

ישראלי מעריך כי הכנסות החברה משיחות בארץ ירדו כתוצאה משינוי התעריפים בחודש מארס (על פי דו"ח גרונאו), וכי ההכנסות משימוש באינטרנט צפויות להיות נמוכות מהתחזיות הקודמות.

הסעיף העיקרי בעדכון של ישראלי נוגע להוצאה רטרואקטיווית חד פעמית של 40 מיליון שקל שלהערכתו תרשום החברה בגין חיוב עודף של זמן אוויר עבור חברות הסלולר. לדברי ישראלי, סכום זה, שיקצץ את הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני בשיעור דומה, נובע מההסדר החדש שבזק חתמה עם חברות הכבלים, לפיו היא תעביר להן 97.5% מהסכום שהיא אמורה לגבות בגין זמן אוויר (בעוד היום היא מעבירה להן רק את מה שהצליחה לגבות), ו-2.5% מסכום הגבייה ייחשבו כחוב אבוד.

כמו כן מציין ישראלי כי בזק צפויה לקבל הכנסות מימון בגין תשלומי ריבית כנגד חוב של מס הכנסה, וצפויה לרשום רווח הון של 65 מיליון שקל בגין עסקת אמיטל.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully