וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי ורמוס: צאו מפקדונות, היכנסו לשוק המניות

אפרת נוימן ושרון שפורר

28.3.2007 / 7:09

כך המליץ מנכ"ל בית ההשקעות פסגות אופק. יותר מ-1,000 יועצי השקעות גילו בכנס היועצים עד כמה בתי השקעות רוצים אותם

נראה שבתי ההשקעות עבדו קשה בימים האחרונים כדי לחפש גימיקים חדשים לכנס היועצים שערך אתמול TheMarker במלון הילטון בתל אביב. בתחרות על לבו של יועץ ההשקעות הוזמנו אתמול יותר מ-1,000 איש ללגום קפה בבוטיק של אקסלנס, לקלוע לסל עם דרק שארפ, גיא גודס וחבורת מעודדות בדוכן של פסגות אופק, לקבל כדור טניס בחתימת שחר פאר אצל דש איפקס, ללגום שייק פירות באדיבות מיטב ולזלול שוקולד אצל הראל-פיא.

אחרי שלב הגימיקים הגיעו גם המצגות הרציניות. מנכ"ל פסגות אופק, רועי ורמוס, אמר ליועצים שאפילו הם לא מבינים עד כמה הם משפיעים על הלקוחות. "כללי המשחק בישראל ובעולם השתנו. סביבת הריבית הנמוכה תימשך לאורך זמן, בטח בשנה-שנתיים הקרובות", אמר ורמוס. ההמלצה של ורמוס, למי שמבין שהריבית הנמוכה אינה זמנית ושמניות זה לטווח ארוך: הרבה פחות פיקדונות, יותר מניות ויותר חו"ל. ורמוס ציין כי גם בארה"ב מבינים שלאורך זמן מניות מייצרות תשואה גבוהה. "פק"מ הוא כבר לא מכשיר רלוונטי להשגת תשואה".

יאיר לפידות, מנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות, אמר כי המחירים בשוק המניות סבירים, "אם כי פה ושם יש איים של מניות יתר שמתנהגות מוזר ומזכירות נשכחות". לפידות הביע דאגה מתחום הנדל"ן: "חברה עם הון עצמי של 16 מיליון שקל יכולה לגייס 70-80 מיליון שקל באג"ח, לנסוע לחו"ל ולהתחיל למלא את הפורטפוליו. נוצר כאן יצור גדול ושרירי על כרעי תרנגולת. קצת לחץ למעלה - והרגליים נשברות". לפידות הוסיף כי אמנם יש חגיגה בשוק ההנפקות, אבל הרוב הם גיוסי אג"ח. "ביום שתראו 150 תשקיפים לגיוס מניות, תברחו".

במיטב חשפו את התיק

"צבי סטפק חושף את תיק ההשקעות שלו", הבטיח הסטיקר שחילקו בביתן של מיטב. ואולם מי שציפה לקבל פירוט נרחב של התיק של סטפק, התאכזב. לעומת זאת חשף מנכ"ל מיטב את העובדה כי הוא משקיע 30% במניות (לעומת כ-60% בסוף 2005), 17% במט"ח, 8% בזהב, 25% צמודי מדד ו-0% באפיק השקלי. השקעה נוספת של סטפק היא באמצעות קרן מיטב אסטרטגיות (17%), שהיא מעין קרן גידור.

סטפק דיבר על הצמיחה הכלכלית לצד הסיכונים. "מה יכול לקלקל? איראן, רוסיה, חיזבאללה, ועדת וינוגרד, חמאס, בחירות, אי יציבות פוליטית. לא צפוי שהשקל ימשיך להתחזק, והוא ייחלש השנה מול סל המטבעות. האם יש בועה בשוק המקומי? לא. בגדול, רמת המחירים בשוק המניות סבירה אבל מתחילה להיות יקרה. רוב המניות נסחרות בשווי המלא. לא מציאה".

יעקב ויינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי של מגדל שוקי הון, העריך כי הבורסה האמריקאית תסיים את 2007 עם תשואה חיובית של כ-6%-10%. לדבריו, מדד 500 S&P צפוי לנוע בסוף השנה בטווח של 1,500-1,555 נקודות גם אם יחול מימוש חזק נוסף, בדומה לזה שהתרחש בסוף פברואר. זאת לעומת רמה של 1,430 נקודות כיום. ויינשטיין מעריך כי השווקים המתעוררים יניבו השנה תשואה דומה לזו של הבורסה האמריקאית. עוד הוא צופה כי השוק המקומי יניב תשואה של כ-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully