וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום שני של ירידות

שירלי יום טוב

28.3.2007 / 16:53

נתוני מקרו מאכזבים התפרסמו ומושכים את השוק מטה. ואיו משלימה זינוק של כ-110% בשבועיים

עוד יום של ירידות מכה בשווקים, שעלו לשאיפת אוויר בשבוע שעבר, והצליחו אז לתקן חלק מהקריסה שהחלה לפני כחודש. מדדי נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500 מאבדים בשעה זו כ-0.5%, כאשר הסיבה הנראית לעין היא נתוני מקרו מאכזבים, לצד עלייה במחיר הנפט.

גידול של 2.5% נרשם בהזמנות למוצרים בני קיימא בפברואר, והמספר הזה היה מתון מהצפוי - 3.5%, מה שעשוי להיות סימן נוסף בשרשרת הסימנים בחודשים האחרונים להאטה בצמיחת המשק האמריקאי. הנתון הזה מגיע בהמשך לנפילה חדה של 8.7% במכירות מוצרים אלה בחודש ינואר. לנתונים אלה מצטרפות היום גם ירידות שערים בבורסות אסיה ואירופה, שמשפיעות על השוק לרעה.

אתמול איבדו המדדים למעלה מ-0.5% בתגובה לנפילה חדה מהצפוי בביטחון הצרכנים בארה"ב, ובשל ירידה ראשונה מזה שש שנים במדד מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב.

לקראת פרסום הנתונים על היקף מלאי הדלקים בארה"ב, ועל רקע המתיחות במפרץ הפרסי, מטפס מחיר הנפט ב-1.74 דולר ל-64.67 דולר לחבית - שיא של יותר משישה חודשים. את עליית המחירים מסבירים בשוק, בחששות כי ההחמרה במשבר חטיפת החיילים הבריטיים תגרום לשיבושים באספת הנפט מהמפרץ הפרסי.

ואיו ממשיכה בטיפוס

בקרב החברות הישראליות ממשיכה מניית ואיו לרכז עניין, עם זינוק של 17% בשעה זו, כך שהיא משלימה קפיצה של כ-110% בשבועיים.

ואיו, המפתחת פתרונות להעלאת קצב העברת הנתונים ברשתות הפס הרחב של חברות הטלוויזיה בכבלים, דיווחה כי גייסה 17.5 מיליון דולר באג"ח להמרה בריבית של 5% לשנה, מבנק ההשקעות גולדמן סאקס. בנוסף, החליף הבנק אג"ח בהיקף של 17.5 מיליון דולר, שהנפיקה לו ואיו אשתקד, באג"ח החדשות, הניתנות להמרה במחיר של 10 דולרים למניה. מחיר זה משקף פרמיה של 34% על מחיר המניה בשוק.

אבל נראה כי הסיבה העיקרית לזינוק היום היא כתבה באתר האינטרנט TheStreet.com, שדיווחה כי החברה צפויה להודיעה על עסקה גדולה חדשה עם חברת הכבלים האמריקאית קוקס. באחרונה דיווחה החברה על עסקה עם חברת הכבלים הסינגפורית, סטאר-האב, וקיבלה המלצה חמה מאנליסט בית ההשקעות, Janco פרטנרס, אשר גם צירף לה מחיר יעד של 15 דולר. במקביל, צירפה החברה לשורותיה שניים מבכירי תעשיית הכבלים בארה"ב, לתפקידי המנכ"ל וסגן היו"ר.

מניית ווקלטק מתממשת ב-6% לאחר זינוק של 21% בשלושה ימים רצופים של עליות. שלשום דווח כאן על פעילות חריגה במניה, אשר התבטאה בזינוק של כ-14% במחזור עצום של 181 אלף מניות - פי 20 מהמחזור היומי הממוצע במניה בשלושת החודשים האחרונים. זינוק זה הגיע בהמשך לפעילות ערה, שנרשמה במניה גם בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר.

אמש, לאחר סיום המסחר בנאסד"ק, פירסמה החברה תוצאות לא מלהיבות לרבעון הרביעי של 2006, אולם לצידן הוצגו גם תחזיות מעודדות לצמיחה של 90%-70% ב-2007, כך שמיד עולה התהייה - מי ידע קודם על המתרחש ואסף מניות לחיקו. בנוסף, חשפה החברה עסקה גדולה בהיקף של 1.8 מיליון דולר עם ענקית שירותי התקשורת הגרמנית, דויטשה טלקום, שהיתה בעבר מבעלי המניות הגדולים של ווקלטק.

רווח הון של 10.5 מיליון דולר ממכירת פעילות חטיבת הזיהוי האלקטרוני ל-OTI, סידר לחברת סופרקום מעבר לרווח נקי של 7.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2006. עם זאת, ללא הרווח מאותה עסקה, היתה מדווחת סופרקום על הפסד של 2.6 מיליון דולר - פי 1.7 מהפסדיה ברבעון המקביל ב-200. הכנסות החברה צמחו באותה התקופה ב-48% ל-2.4 מיליון דולר. כך או כך, המניה מוסיפה 4.7% במחזור ער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully