וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואיו משלימה זינוק של 111% בשבועיים

שירלי יום-טוב

28.3.2007 / 16:24

גולדמן סאקס השקיע בחברה 35 מיליון דולר. אתר TheStreet.com: "ואיו קרובה לחוזה עם ענקית הכבלים Cox"

כל כך הרבה מאורעות בכל כך מעט זמן - זה לא קרה בחברת , שהוקמה בישראל על ידי דוידי גילה, כבר שנים ארוכות. זה התחיל בהמלצה חמה על המניה מצד בית ההשקעות האמריקאי Janco, שהיתה הטריגר לתחילת המסע צפונה של המניה - כ-80% תוך שבועיים. זה המשיך בהודעת החברה בתחילת השבוע על מינוי מנכ"ל חדש מתחום הכבלים - ויין דיוויס, שיחליף את גילה. היום הודיעה החברה על עסקת מימון נוסף מבית ההשקעות גולדמן סאקס, שהשקיע בחברה 25 מיליון דולר לפני כשנה תמורת מניות ואג"ח להמרה. בנוסף, פירסם היום האתר האמריקאי TheStreet.com ידיעה לפיה החברה קרובה לחתימת חוזה עם ענקית הכבלים האמריקאית Cox. כל אלה מזניקים את מניית החברה ב-17% נוספים בפתיחת המסחר.

ואיו עברה בשנתיים האחרונות להתמקד בפיתוח פתרונות המסייעים לחברות שידורי טלוויזיה בכבלים לשדרג את רוחב הפס שלהן. זהו תחום חם מאוד באחרונה בעקבות כניסתן של חברות כבלים בכל העולם לאספקת שירותי טלפוניה ואינטרנט, הנוגסים בנתח ההכנסות של חברות התקשורת המסורתיות.

היום הודיעה החברה כי גייסה 17.5 מיליון דולר באג"ח להמרה בריבית של 5% לשנה מגולדמן סאקס. בנוסף, החליף הבנק אג"ח בהיקף של 17.5 מיליון דולר, שהנפיקה לו ואיו אשתקד, באג"ח החדשות, הניתנות להמרה במחיר של 10 דולרים למניה. מחיר זה משקף פרמיה של 34% על מחיר המניה בשוק..

עסקה גדולה בפתח

ואיו ציינה, כי תעשה שימוש בהון כדי להאיץ את הטמעת המוצרים שלה בחברות הכבלים - במלים אחרות - כדי לזרז עסקות. לאחרונה, הודיעה החברה על חוזה עם חברת כבלים מסינגפור, StarHub, שמשרתת כמיליון מנויים.

התחלת מכירות של הפתרונות החדשים היא בשורה משמעותית, שכן הכנסות ואיו הידרדרו בשנים האחרונות עד ל-2.4 מיליון דולר ב-2005. את תוצאות 2006 החברה עדיין לא פירסמה, אך ברבעון השלישי של השנה נרשמו הכנסות של 1.1 מיליון דולר והפסד נקי של 7.7 מיליון דולר.

החברה עוברת בימים אלה שינויים ניהוליים. את גילה, שכונה בימי הבועה "ילד הפלא של ההיי-טק הישראלי", מחליף וויין דייוויס, שמגיע כשאמתחתו ניסיון של 15 שנים בחברת הכבלים האמריקאית טיים וורנר. זהו איתות נוסף על כוונות הפעילות של החברה בקרב חברות הכבלים, כאשר ברור שעסקה עם חברת כבלים גדולה בארה"ב תהיה נקודת פתיחה מצוינת.

גילה, בן 50, יישאר כיו"ר החברה. הוא פרץ לתודעה הציבורית ב-1999 כאשר אינטל רכשה את חברת DSPC הישראלית, שהוא היה אחד ממייסדיה. גילה היה אז בן 40 וקצת, וזכה בנתח מדהים למדי של 150 מיליון דולר מתוך עסקת הענק של 1.6 מיליארד דולר.

ההון שעשה גילה ב-DSPC איפשר לו להקים את חברת זן ריסרץ' ולהשקיע בחברת ואיו, שהחלה את דרכה כשחקנית בתחום התקשורת האלחוטית ושינתה מיקוד לתחום הכבלים.

סקוט מוריץ, כתב האתר הכלכלי TheStreet.com כתב היום כי ואיו קרובה לעסקה עם Cox. לדבריו, מקורותיו מסרו לו כי קוקס בוחנת את הציוד של ואיו ומתכננת להתחיל להטמיע את הציוד ברשתות שלה. אנליסט Janco כתב בסקירה שלו בשבוע שעבר, כי הציוד של ואיו נמצא בבדיקה אצל שתי חברות כבלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully