וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתונים רשמיים מיפאן: האבטלה הגיעה לשיא של 5% ביולי

דפנה מאור

28.8.2001 / 9:00

הממשלה מתכננת לסבסד חברות שיעסיקו מובטלים ולתקצב הכשרות מקצועיות

האבטלה ביפאן הגיעה בחודש יולי לשיא של 5%, לפי נתונים רשמיים שפירסמה ממשלת יפאן היום. בעקבות המצב הקשה בשוק העבודה היפאני, הרגיל לשיעורי תעסוקה גבוהים ביחס למדינות המערב, מתכננת הממשלה להעניק סובסידיות לחברות שיעסיקו מובטלים.

מספר המובטלים ביולי הגיע לשיא של 3.38 מיליון - שיעור של 5% - לעומת 4.9% ביוני. לכל 100 מגישי בקשת תעסוקה היו 60 משרות פנויות, לעומת 61 ביוני. בעקבות ההאטה הקשה במגזר הטכנולוגיה ובכלכלה היפאנית נרשמה עלייה בשיעור המועסקים במשרה חלקית.

איגודים מקצועיים ביפאן קראו לרה"מ קואיזומי לפעול ליצירת מקומות עבודה חדשים, אולם זה נמצא מצד שני תחת לחץ לקצץ בתקציבים ולפעול לרפורמות מבניות כדי להוציא את יפאן מהמיתון.

ממשלת יפאן תשלם 2,500 דולר לחברות תמורת כל מובטל שיעסיקו שגילו מעל 45. התשלום יבוצע מתוך קרן של חצי מיליארד דולר שהוקמה בינואר 1999. אתמול הודיע סגנו של קואיזומי, טאקו ימאסאקי, כי הממשלה תקציב 14.5 מיליארד דולר להכשרות מקצועיות.

לפי הערכות, מיליון אזרחים יפאנים איבדו את עבודתם בארבעת החודשים האחרונים. במהלך סוף השבוע בישרו עיתוני יפאן כי היטאצ'י, יצרנית המחשבים והשבבים, מתכננת לקצץ 20 אלף משרות. בכך הצטרפה ענקית ההיי-טק היפאנית למתחרתה טושיבה, שהודיעה אתמול על קיצוץ בהיקף דומה. עבור היטאצ'י מייצג מהלך זה צמצום של 6% בכוח העבודה העולמי שלה. עבור הכלכלה היפאנית מדובר בצל משבר מאיים ביותר.

טושיבה והיטאצ'י, יצרניות השבבים מספר 2 ו-3 ביפאן, בהתאמה, מצטרפות לשורה של חברות יפאניות גדולות שהודיעו על קיצוצים נרחבים בשורותיהן. עד כה היו פוג'יטסו ו-NEC בין החברות שהודיעו על צמצום פעילות וקיצוצי משרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully