וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסס אינסטרומנטס: נראים סימנים ראשונים להתאוששות בביקוש לטלפונים סלולריים

דפנה מאור

28.8.2001 / 8:52

עם זאת, אמרה החברה כי הסביבה העסקית בענף הטכנולוגיה ממשיכה להפגין חולשה

טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN), מהיצרניות הגדולות בעולם של שבבים לטלפונים סלולריים, אמרה כי היא רואה סימנים ראשונים להתאוששות בביקוש למכשירי סלולר בעולם.

הבשורה המעודדת של טקסס נמסרה על ידי סמנכ"ל התפעול של החברה, ריצ'רד טמפלטון, במסיבת עיתונאים בטייוואן. טמפלטון אמר כי הביקוש למוצרי החברה בשוק האלחוט מתחיל להתאושש בזכות ירידה ברמות המלאי, למרות שהמצב הכללי של ההשקעות בתחום הטכנולוגיה נותר חלש.

ההאטה בביקוש למכשירי סלולר פגעה ברווחי יצרניות המכשירים הגדולות בעולם - נוקיה, אריקסון ומוטורולה - ובעקבות זאת נפגעו גם עסקיהן של ספקיות הרכיבים למכשירים. נוקיה, המובילה בתחום, נתנה בחודש שעבר תחזית לפיה צפויה צמיחה קטנה בשנת 2001 במספר היחידות הנמכרות לעומת שנת 2000, במהלכה נמכרו 405 מיליון יחידות.

ביולי דיווחה טקסס על ירידה של 91% ברווחיה ברבעון השני, בעקבות הירידה בביקוש לשבביה, המשמשים בשני שליש מכלל הטלפונים הסלולריים בעולם. החברה אמנם הצליחה לעלות על התחזיות עם רווח פרופורמה של 50 מיליון דולר, אך הוא נפל משמעותית מרווח של 543 מיליון דולר בתקופה המקבילה. בשורת הרווח הנקי דיווחה טקסס על הפסד של 197 מיליון דולר.

בשורת ההכנסות נרשמה נפילה של 30% ברבעון השני ל-2.04 מיליארד דולר. בנוסף, הודיעה טקסס כי היא צופה ירידה של 10%-15% ברבעון השלישי עקב המשך ירידת הביקוש למוצריה, וכי היא מצפה להפסד פרופורמה של "מספר סנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully