וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

שירלי יום-טוב

28.3.2007 / 23:39

מדד נאסד"ק איבד 0.8% לרמה של 2,417 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-0.9% ל-1,417 נקודות, בין השאר בגלל העלייה במחיר הנפט

וול סטריט נעלה יום שני ברציפות של ירידות, לאחר שהשווקים עלו לשאיפת אוויר בשבוע שעבר, והצליחו אז לתקן חלק מהקריסה שהחלה לפני כחודש. מדד נאסד"ק איבד 0.8% לרמה של 2,417 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-0.9% ל-1,417 נקודות, כאשר הסיבה הנראית לעין היא נתוני מקרו מאכזבים, לצד עלייה במחיר הנפט.

גידול של 2.5% נרשם בהזמנות למוצרים בני קיימא בפברואר, והמספר הזה היה מתון מהצפוי - 3.5%, מה שעשוי להיות סימן נוסף בשרשרת הסימנים בחודשים האחרונים להאטה בצמיחת המשק האמריקאי. הנתון הזה הגיע בהמשך לנפילה חדה של 8.7% במכירות מוצרים אלה בחודש ינואר.

אתמול איבדו המדדים למעלה מ-0.5% בתגובה לנפילה חדה מהצפוי בביטחון הצרכנים בארה"ב, ובשל ירידה ראשונה מזה שש שנים במדד מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב.
בקרב החברות הישראליות המשיכה מניית ואיו לרכז עניין, עם זינוק של 13%, למחיר של 8.5 דולרים כך שהיא הכפילה את מחירה בשבועיים.

ואיו, המפתחת פתרונות להעלאת קצב העברת הנתונים ברשתות פס רחב של חברות הטלוויזיה בכבלים, דיווחה כי גייסה 17.5 מיליון דולר באג"ח להמרה, מבנק ההשקעות גולדמן סאקס. בנוסף, החליף הבנק אג"ח בהיקף של 17.5 מיליון דולר, שהנפיקה לו ואיו אשתקד, באג"ח החדשות, הניתנות להמרה במחיר של 10 דולרים למניה. מחיר זה משקף פרמיה של 34% על מחיר המניה בשוק.

אבל נראה כי הסיבה העיקרית לזינוק היום היא כתבה באתר האינטרנט TheStreet.com, שדיווחה כי החברה צפויה להודיעה על עסקה גדולה חדשה עם חברת הכבלים האמריקאית קוקס. באחרונה דיווחה החברה על עסקה עם חברת הכבלים הסינגפורית, סטאר-האב, וקיבלה המלצה חמה מאנליסט בית ההשקעות, Janco פרטנרס, אשר גם צירף לה מחיר יעד של 15 דולר. במקביל, צירפה החברה לשורותיה שניים מבכירי תעשיית הכבלים בארה"ב, לתפקידי המנכ"ל, במקום דוידי גילה, וסגן היו"ר.

מניית ווקלטק צנחה ב-14% למחיר של 3.4 דולרים במחזור גדול, לאחר זינוק של 21% בשלושה ימים רצופים של עליות. ביום שני דווח כאן על פעילות חריגה במניה, אשר התבטאה בזינוק של כ-14% במחזור עצום של 181 אלף מניות - פי 20 מהמחזור היומי הממוצע במניה בשלושת החודשים האחרונים. זינוק זה הגיע בהמשך לפעילות ערה, שנרשמה במניה גם בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר.

אמש, לאחר סיום המסחר בנאסד"ק, פירסמה החברה תוצאות לא מלהיבות לרבעון הרביעי של 2006, אולם לצידן הוצגו גם תחזיות מעודדות לצמיחה של 90%-70% ב-2007, כך שמיד עולה התהייה - מי ידע קודם על המתרחש ואסף מניות לחיקו. בנוסף, חשפה החברה עסקה גדולה בהיקף של 1.8 מיליון דולר עם ענקית שירותי התקשורת הגרמנית, דויטשה טלקום, שהיתה בעבר מבעלי המניות הגדולים של ווקלטק.

דו"חות תאת טכנולוגיות זכו לקבלת פנים צוננת, והמניה איבדה 11% למחיר של 23.6 דולר. החברה דווקא דיווחה על המשך הגידול בהכנסות וברווחים, עם גידול של 36.2% בהכנסות הרבעון הרביעי ל-23.8 מיליון דולר, ורווח נקי של 1.7 מיליון דולר, אך נראה כי זינוק של למעלה מ-300% בשנה האחרונה הכריע את הכף לטובת מימוש חלק קטן מהרווחים.

שי אגסי, הישראלי הבכיר ביותר בחברת התוכנה SAP, הודיע על עזיבתו, אך SAP זכתה היום לכותרות גם בהקשר ישראלי נוסף: בנק ההשקעות האמריקאי FTN מידווסט סקיוריטיס כתב כי ענקית התוכנה הגרמנית עשויה לרכוש את ענקית הבילינג, אמדוקס, שמנייתה הוסיפה 0.8% למחיר של 36.6 דולר במחזור גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully