וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל במיזם עם יצרנית רכב באסיה

שלומי שפר

29.3.2007 / 3:27

תשקיע באמצעות קוונטום 225 מ' דולר בתמורה ל-45% ממניות המיזם - ותהיה החברה הישראלית הראשונה במיזם לייצור כלי רכב

קוונטום, החברה הבת האמריקאית של החברה לישראל, חתמה באחרונה על הסכם ארוך טווח להקמת מיזם משותף עם יצרנית רכב במזרח הרחוק. המיזם יכלול ייצור כלי רכב תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, שיווק שלהם והפצתם ברחבי העולם תחת מותג איכותי. למיזם תועבר הטכנולוגיה הדרושה לייצור דגמי רכב.

לפי ההסכם, החברה לישראל תשקיע באמצעות קוונטום 225 מיליון דולר בתמורה ל-45% ממניות המיזם. כמו כן התחייבה החברה לישראל להעמיד ערבויות לצורך קבלת מימון למיזם בסכום מצטבר של כ-180 מיליון דולר ליישום השלב הראשון.

עוד עולה מההסכם כי הצדדים יתחילו להזרים למיזם המשותף את השקעתם בהון בתוך 90 יום ממועד קבלת אישור הרשויות וקבלת רישיון העסק; אם לא ייחתמו הסכמים נלווים הקשורים לפעילות המיזם המשותף בתוך תקופה זו, ניתן יהיה לבטלו.

בדצמבר 2006 הפקידה החברה לישראל, שבשליטת סמי ועידן עופר, בנאמנות בידי מוסד בנקאי בינלאומי בחו"ל 200 מיליון דולר כדי לאפשר את קידום המו"מ במטרה להביא לחתימה על ההסכם. החברה לישראל הודיעה לבורסה אתמול כי לא דיווחה עד כה על המו"מ כדי לא לפגוע בסיכוייו.

מבחינת החברה לישראל זהו תחום חדש המבטא אסטרטגיה של פריצה לשווקים עולמיים מתפתחים ולתחומים חדשים. למעשה, זוהי החברה הישראלית הראשונה המעורבת במיזם לייצור כלי רכב. לא ברור עדיין באיזו מדינה מדובר, ואם כלי הרכב ישווקו גם בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully