וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים מחליף למנכ"ל בזק

ערן גבאי

29.3.2007 / 11:33

בוצעה פנייה ראשונה למחליף המקורב למורי ארקין. בקבוצת סבן מעדיפים בשלב זה לתת גיבוי לגלברד, אך מודים שמעמדו רגיש

גורמים בדירקטוריון בזק החלו לעסוק בשאלת מציאת מחליף למנכ"ל בזק, יעקב גלברד - כך נודע ל-TheMarker. עוד נודע כי כבר בוצעה פנייה ראשונית, המוגדרת כשיחת גישוש, עם מנהל בכיר מאוד במשק, שהיה גם בעבר מועמד לניהול חברת תקשורת גדולה, כדי לבחון אם יסכים להחליף את גלברד. נודע כי מנהל זה נחשב מקורב של אחד מבעלי בזק, מורי ארקין.

על פי יחסי הכוחות המסתמנים נכון לעכשיו בדירקטוריון בזק, הרי שבקרן איפקס נוטים לבחון את הדחת המנכ"ל גלברד, בעוד בקבוצת סבן זוכה בינתיים גלברד לגיבוי. את עמדתו של בעל המניות הגדול השלישי, מורי ארקין, ניתן להסיק מתוך העובדה שהמנכ"ל שאליו בוצעה כבר פנייה נחשב מקורב אליו.

בקרן איפקס לא מכחישים את הפרסום בעיתונות על כוונתה להתחיל בהדחת מנכ"ל בזק, יעקב גלברד. גורמים בסביבת המנכ"ל גלברד אומרים כי אם הידיעה לא תוכחש על ידי איפקס הם מתקשים לראות כיצד גלברד ימשיך לכהן במשרתו. בכיר בבזק לא שלל אתמול אפשרות שגלברד יתפטר מהחברה.

מכה תדמיתית לאיפקס

איפקס היא אחת משלושת המשקיעים הגדולים בבזק בקבוצת איפקס-סבן-ארקין, שרכשה את השליטה בבזק באוקטובר 2005 תמורת כ-972 מיליון דולר. קרן איפקס ספגה את המכה התדמיתית הקשה ביותר מהפרשות החשבונאיות שנחשפו בבזק בשבועות האחרונים, זאת בשל מעמדה הבינלאומי הרם ורגישותה הרבה לדיווחים שכאלה בעיתונות הזרה.

מבין בעלי המניות בבזק, זהבית יוסף-כהן, הנציגה הבכירה של אייפקס בישראל ובבזק, היא היחידה שחברה גם בוועדת הביקורת של דירקטוריון בזק, שכשלה בהליכי האישור של תוכנית האופציות לבכירים בחברה בהיקף של 111 מיליון שקל.

גורמים בקבוצת סבן מעדיפים בשלב הזה לתת גיבוי למנכ"ל גלברד, אך גם שם מציינים כי מעמדו מעורער וכי די בחשיפת פרשה נוספת, ולו קטנה ביותר, כדי שישתכנעו גם שם בוויתור על שירותיו של גלברד.

עד כה נחשפו 4 פרשות שאינן מחמיאות לבזק: פרשת הכשלים באישור תוכנית האופציות לבכירים בהיקף של 111 מיליון דולר, שמהם כ-41.9 מיליון דולר למנכ"ל גלברד; פרשת הכשלים באישור הבונוסים בחברה בהיקף של 7 מיליון שקל, מהם כ-4 מיליון שקל לגלברד; פרשת מכירת קומה במגדל שלום לגלברד תמורת 630 אלף דולר, שנבחנת אף היא ברשות ניירות ערך; ופרשת אי מחיקת ציוד בפלאפון בתקופת גלברד כמנכ"ל החברה בהיקף של כ-300 מיליון שקל, שתיאלץ כעת את פלאפון להפחית כ-200 מיליון שקל בהון העצמי של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully