וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק יורד ב-0.8%

אסף רותם

29.3.2007 / 20:12

זאת על רקע חשש מהאטה בשוק השבבים. צ'ק פוינט מאבדת כ-2%. מניית ואיו נופלת ב-4.9% וצ'ק פוינט משילה כ-2%

לאחר יומיים של ירידות, נפתח המסחר בוול סטריט בעליות של כ-0.5%, לאחר שנודע כי כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון הרביעי בקצב מהיר יותר, שעבר את תחזיות הכלכלנים. אולם, הירידות נחלשו בעקביות, ובשעה זו עברו המדדים לירידות: מדד נאסד"ק מאבד 0.8% בעוד דאו ג'ונס יורד ב-0.2%.

את הירידות בנאסד"ק מוביל מגזר המוליכים למחצה. ATMI, יצרנית חומרים מיוחדים לשבבים, ו-RF מכשירי מיקרו, המייצרת שבבים אנלוגים לטלפונים סלולרים, חתכו שתיהן את תחזיותיהן לרבעון הראשון ומלבות את החשש מרבעון גרוע לשוק השבבים. בתגובה, מאבד מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה כ-1.6%. במקביל, זינוק של 3% במחיר הנפט מעבר לרמת 66 הדולרים לחבית, מוביל לירידה בדאו ג'ונס. לכך מתווספת התבטאותו של מארק פייבר, חוזה קריסת שוק המניות האמריקאי ב-1987, כי "בורסות המניות בארה"ב נמצאות בפתחו של שוק דובי".

קודם לכך, פורסמו הנתונים הסופיים על שיעור צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון הרביעי של 2006, מהם עולה כי כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 2.5% ברבעון הרביעי של 2006, לעומת הערכות קודמות לצמיחה של 2.2%.

במקביל, ייחשף היום גם מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה, שהוגשו בשבוע שעבר בארה"ב. הציפיות בשוק הן לעלייה של 4,000 במספר התביעות לרמה של 320 אלף, לאחר ירידה במספר זהה שבוע קודם לכן. הנפט הגולמי עולה כעת ב-10 סנט נוספים ל-64.18 דולר לחבית.

ואיו מתממשת

בקרב החברות הישראליות מתממשת מניית ואיו ב-4.9%, לאחר זינוק דו שבועי של 103%. ואיו, המפתחת פתרונות להעלאת קצב העברת הנתונים ברשתות פס רחב של חברות הטלוויזיה בכבלים, זינקה אמש בתגובה לכתבה באתר האינטרנט TheStreet.com, שדיווחה כי החברה צפויה להודיעה על עסקה גדולה חדשה עם חברת הכבלים האמריקאית קוקס.

אולם עוד קודם לכן החלה המניה להתרומם בתגובה להודעה על עסקה עם חברת הכבלים הסינגפורית, סטאר-האב, והמלצה חמה שקיבלה המניה מאנליסט בית ההשקעות Janco פרטנרס, אשר גם צירף לה מחיר יעד של 15 דולר. במקביל, צירפה ואיו לשורותיה שניים מבכירי תעשיית הכבלים בארה"ב, לתפקידי המנכ"ל, במקום דוידי גילה, וסגן היו"ר.

צ’ק פוינט איבדה אתמול כ-2% למחיר 22.7 דולר במחזור כמעט כפול מהממוצע, לאחר שהאנליסט פיטר קופר ממורגן סטנלי ציין כי עסקי החברה נותרו מדאיגים. "צ'ק פוינט חזרה בדיוק לאותה נקודה בה היתה, כאשר הענקנו למניית לפני כשנתיים דירוג של משקל חסר", כתב קופר למשקיעים, וחזר על מחיר יעד של 19 דולר למניה, הנמוך ב-16% ממחירה הנוכחי.

לדברי קופר, תקוותם של משקיעים רבים בשוק, היתה שמוצרים חדשים יניעו את הצמיחה בעסקי צ'ק פוינט. אולם, לאור הירידה האחרונה בהכנסות החברה והקיטון בכמות המזומנים שבידיה, עקב התשלום עבור פרוטקט דאטה והרכישה, מעריך קופר שמקומה של מניית צ'ק פוינט נמצא מתחת לרף מחיר של 20 דולר. היום יורדת המניה ב-1.9% ל-22.3 דולר.

חברת גילוי התרופות, אקס.טי.אל, דיווחה על תוצאות חיוביות בשלב הראשון של הניסוי הקליני בתרופת ה-XTL6865 המיועדת לטיפול במחלת הצהבת הנגיפית מסוג C (הפטיטיס C). מטרת השלב הראשון בניסוי, היתה לבדוק את הבטיחות בשימוש בה. הניסוי הוכיח כי הטיפול בתרופה היה בטוח גם במתן מינון גבוה, של 2,400 מ"ג בטיפול יחיד, או במינון של עד 1,200 מ"ג במשך חמישה ימים. בתגובה להודעה נסחרת המניה בעלייה של 3.1%.

פארמוס, גם היא חברה לגילוי תרופות, מטפסת ב-3.5% לאחר שקיבלה מענק פיתוח של 1.5 מיליון דולר ממשרד המדען הראשי במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. פארמוס ציינה כי המענק מיועד בעיקרו לפיתוח חומרים המבוססים על מולקולת ה-CB2 - קנבינואיד. זהו החומר המהווה בסיס לתרופת הקנבינור, המיועדת לטיפול בכאבים.

טבע מאבדת ב-0.3% ל-36.6 דולר, למרות שבבית ההשקעות המברכט חזרו על המלצתם למניה - "קנייה" -ועל מחיר היעד, 50 דולר. בנוסף, העלו בהמברכט את תחזיותיהם לרבעון הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully