וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסגרו במגמה חיובית לראשונה זה ארבעה ימים; עלו ב-2.5% מתחילת הרבעון

TheMarker

29.3.2007 / 19:36

ענקית התוכנה הגרמנית SAP איבדה 0.4% לאחר התפטרות שי אגסי



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית, לראשונה זה ארבעה ימים, לאחר שכלכלת ארה"ב - שוק היצוא הגדול ביותר של אירופה - צמחה ברבעון הרביעי של שנת 2006 בשיעור חד מהצפוי. העליות נרשמו גם על רקע נתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום באירופה, כמו גם עדכונים חיוביים מצד מספר חברות וציפיות להמשך קדחת המיזוגים והרכישות ביבשת.



מניות הטכנולוגיה, הבנקאות והכרייה הובילו את העליות. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.9%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 1.2% לאחר ששיעור האבטלה בגרמניה ירד לשפל של יותר מ-6 שנים; בורסת פאריס עלתה ב-1.4%. מדד דאו ג'ונס 600 עלה ב-1.1%, והשלים בכך עלייה של 2.5% מתחילת הרבעון.



התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח בקצב שנתי של 2.5% ברבעון הרביעי של שנה שעברה. כך לפי נתונים סופיים שפירסם היום משרד המסחר האמריקאי. הנתון היה גבוה מהערכות קודמות של 2.2%, אולם נמוך באופן ניכר מתחזיות הצמיחה הראשוניות שצפו צמיחה בשיעור של 3.5% ברבעון הרביעי.



בחזית המקרו באירופה: שיעור האבטלה בגרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, ירד בחודש מארס לרמה של 9.2% - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מאי 2001 - לעומת 9.3% בפברואר, מסר היום משרד העבודה הגרמני. מדד מנהלי הרכש של מגזר הקמעונות בגוש היורו עלה בחודש מארס לרמה של 53.4 לעומת 49.8 בפברואר, עלייה ראשונה מזה שלושה חודשים, מסרה חברת המחקר NTC.



עליות נרשמו במגזר הטכנולוגיה. רויאל פיליפס אלקטרוניקס (סימול PHG.AS) ההולנדית, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה באירופה, עלתה ב-3%. אריקסון (סימול ERICb.ST) השוודית, יצרנית ציוד רשתות הסלולר הגדולה בעולם, הוסיפה 2.2%. מנגד, ענקית התוכנה הגרמנית SAP (סימול SAP.DE) ירדה ב-0.4% לאחר שמנהל הטכנולוגיה הראשי שלה, שי אגסי הישראלי, הודיע על עזיבת החברה.



קרשטדקוול (סימול KAR.DE), מפעילת בתי הכלבו הגדולה בגרמניה אשר חויבה בשנה שעברה לשלם פיצויים של 184 מיליון דולר למשפחה יהודית בגין גניבת נכסים יהודים בתקופת המשטר הנאצי, דיווחה היום על רווח שנתי ראשון מאז 2003 הודות למכירת נכסי נדל"ן ושיפור במכירות חנויותיה. המניה עלתה ב-2.1%.



סקוטיש אנד ניוקאסל (סימול SCTN.L), מבשלת הבירה הגדולה בבריטניה, זינקה ב-12% על רקע הערכות כי תקבל הצעת רכש מחברת הייניקן ההולנדית (סימול HEIN.AS), מבשלת הבירה השלישית בגודלה באירופה.



ITV (סימול ITV.L), רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה ביותר בבריטניה, עלתה ב-1.7% לאחר שאתר האינטרנט של העיתון הבריטי "ביזנס" דיווח כי תקבל הצעת רכש נוספת מחברת וירג'ין מדיה, חברת הטלוויזיה בכבלים הגדולה בבריטניה הנמצאת בשליטת המיליארדר ריצ'רד ברנסון.



קומפס (סימול CPG.L), קבוצת הקייטרינג הגדולה בעולם, זינקה ב-4.9% לאחר שמסרה כי מכירותיה בחמישה החודשים הראשונים של שנת הכספים היו גבוהות מהתחזיות.



עליות נרשמו במגזר הכרייה. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, עלתה ב-2.1%; אנגלו אמריקן (סימול AAL.L), חברת הכרייה השנייה בגודלה בעולם, הוסיפה 2.7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully