וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט בשיא - 66 דולר לחבית

TheMarker

29.3.2007 / 21:05

המשבר במפרץ הפרסי הקפיץ את המחיר לשיא של 6 חודשים. מחיר הנפט הגולמי בניו יורק עלה זה היום השמיני ברציפות

מחיר הנפט זינק ב-3% ונסגר מעל ל-66 דולר לחבית, בשיא של שישה חודשים, על רקע חששות מפני הסלמה במשבר בין בריטניה לאיראן, יצרנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במאי נסגרו במחיר של 66.03 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה ביותר מאז ה-8 בספטמבר - לאחר זינוק יומי של 1.95 דולר בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט בניו יורק עלה ברציפות בשמונה ימי המסחר האחרונים - רצף העליות הממושך ביותר מאז חודש יוני. עם זאת, מחיר הנפט עודנו נמוך ב-16% משיא של כל הזמנים, 78.4 דולר לחבית, שרשם בקיץ שעבר.

"אינני מופתע", אמר צ'רלס פרי, יו"ר חברת הייעוץ בתחום האנרגיה פרי מנג'מנט, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "נמשכת המהומה סביב כל התפתחות שקשורה לחיילים הבריטים, כך שניתן לצפות לכך שהמחירים ימשיכו לטפס מעלה, עד שהצדדים יישבו את המשבר", הוסיף.

ממתינים להחזרת השבויים

בריטניה הקפיאה אתמול את כל הקשרים הרשמיים עם איראן, למעט קשרים בנוגע למעצרם בטהראן של 15 החיילים הבריטים. השעיית הקשרים תימשך עד לסיום המשבר של מעצרם של מלחים בריטים במפרץ הפרסי בשבוע שעבר, אמרה שרת החוץ מרגרט בקט.

איראן, יצואנית הנפט השנייה בגודלה בארגון אופ"ק, עצרה ביום שישי 15 מלחים בריטים בחלק הדרומי של גבול עיראק-איראן, בטענה כי חדרו לשטחה. מנגד, טוענת בריטניה כי חייליה ערכו חיפוש בכלי שיט מסחרי ששהה במים הטריטוריאליים של עיראק, כחלק ממשימה שאושרה על ידי האו"ם, כאשר ספינות קרב איראניות הקיפו אותם ולקחו אותם בשבי.

משרד האנרגיה האמריקאי דיווח אתמול כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-900 אלף חביות. מנגד, דיווח מכון הנפט האמריקאי (API) על זינוק של 5.9 מיליון חביות במלאי הנפט הגולמי. מלאי הבנזין ירד ב-300 אלף חביות בשבוע שעבר, לפי משרד האנרגיה, בעוד שמכון הנפט האמריקאי דיווח על ירידה של 2.2 מיליון חביות במלאי. מלאי הדלקים המזוקקים ירד ב-700 אלף חביות, לפי משרד האנרגיה, ונפל ב-4.1 מיליון חביות לפי מכון הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully