וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

אסף רותם

29.3.2007 / 23:18

וול סטריט נעלה יום מסחר הפכפך בעליות. ואיו התממשה בכ-8% מזינוק של 103% בשבועיים; צ'ק פוינט איבדה כ-1%

יום מסחר הפכפך בוול סטריט ננעל במגמה חיובית: מדד נאסד"ק עלה בשיעור זעום ל-2,417 נקודות בעוד שמדד דאו ג'ונס הוסיף כ-0.4% ל-12,348 נקודות.

לאחר יומיים של ירידות, נפתח המסחר בוול סטריט בעליות של כ-0.5% לאחר שנודע כי כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון הרביעי בקצב מהיר יותר, שעבר את תחזיות הכלכלנים. העליות נחלשו בעקביות והפכו לירידות על רקע זינוק במחיר הנפט וחולשה צפויה בשוק המוליכים למחצה. בסיכום היום, נחלשו הירידות והמדדים ננעלו במגמה חיובית.

על הנאסד"ק הכביד מגזר המוליכים למחצה. ATMI, יצרנית חומרים מיוחדים לשבבים, ו-RF מכשירי מיקרו, המייצרת שבבים אנלוגים לטלפונים סלולרים, חתכו שתיהן את תחזיותיהן לרבעון הראשון וליבו את החשש מרבעון גרוע לשוק השבבים. בתגובה, איבד מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה כ-1.3%. במקביל, זינוק של 3% במחיר הנפט מעבר לרמת 66 הדולרים לחבית הכביד על הדאו ג'ונס. לכך התווספה התבטאותו של מארק פייבר, חוזה קריסת שוק המניות האמריקאי ב-1987, כי "בורסות המניות בארה"ב נמצאות בפתחו של שוק דובי".

מנגד, בפן החיובי של כלכלת ארה"ב, פורסמו הנתונים הסופיים על שיעור צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון הרביעי של 2006, מהם עולה כי כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 2.5% ברבעון הרביעי של 2006 לעומת הערכות קודמות לצמיחה של 2.2%. עוד בחזית המקרו היום: משרד העבודה האמריקאי מסר כי מספר תביעות האבטלה הראשונות ירדו בשבוע שעבר באופן מפתיע ב-10,000 ל-308 אלף - רמתו הנמוכה ביותר זה למעלה מחודשיים.

בקרב החברות הישראליות, התממשה מניית ואיו ב-7.6% לאחר זינוק דו שבועי של 103%. ואיו, המפתחת פתרונות להעלאת קצב העברת הנתונים ברשתות פס רחב של חברות הטלוויזיה בכבלים, זינקה אמש בתגובה לכתבה באתר האינטרנט TheStreet.com, שדיווחה כי החברה צפויה להודיעה על עסקה גדולה חדשה עם חברת הכבלים האמריקאית קוקס.

עוד קודם לכן, החלה המניה להתרומם בתגובה להודעה על עסקה עם חברת הכבלים הסינגפורית, סטאר-האב, והמלצה חמה שקיבלה המניה מאנליסט בית ההשקעות Janco פרטנרס, אשר גם צירף לה מחיר יעד של 15 דולר. במקביל, צירפה ואיו לשורותיה שניים מבכירי תעשיית הכבלים בארה"ב לתפקידי המנכ"ל, במקום דוידי גילה, וסגן היו"ר.

על רקע העלייה במחיר הנפט, התעוררו מניות האנרגיה: אלון USA ואורמת טכנולוגיות טיפסו בשיעור של עד 3%.

צ’ק פוינט איבדה אתמול כ-2% למחיר של 22.7 דולר במחזור כמעט כפול מהממוצע לאחר שהאנליסט פיטר קופר ממורגן סטנלי ציין כי עסקי החברה נותרו מדאיגים. "צ'ק פוינט חזרה בדיוק לאותה נקודה בה היתה, כאשר הענקנו למנייה לפני כשנתיים דירוג של 'משקל חסר'", כתב קופר למשקיעים, וחזר על מחיר יעד של 19 דולר למניה, הנמוך ב-16% ממחירה הנוכחי.

לדברי קופר, תקוותם של משקיעים רבים בשוק היתה שמוצרים חדשים יניעו את הצמיחה בעסקי צ'ק פוינט. עם זאת, לאור הירידה האחרונה בהכנסות החברה והקיטון בכמות המזומנים שבידיה עקב התשלום עבור פרוטקט דאטה והרכישה, מעריך קופר שמקומה של מניית צ'ק פוינט נמצא מתחת לרף מחיר של 20 דולר. היום ירדה המניה ב-1.1% ל-22.5 דולר.

חברת גילוי התרופות, אקס.טי.אל, דיווחה על תוצאות חיוביות בשלב הראשון של הניסוי הקליני בתרופת ה-XTL6865 המיועדת לטיפול במחלת הצהבת הנגיפית מסוג C (הפטיטיס C). מטרת השלב הראשון בניסוי היתה לבדוק את הבטיחות בשימוש בה. הניסוי הוכיח כי הטיפול בתרופה היה בטוח גם במתן מינון גבוה של 2,400 מ"ג בטיפול יחיד או במינון של עד 1,200 מ"ג במשך חמישה ימים. בתגובה להודעה, נסחרה המניה בעלייה של 2.6%.

פארמוס, חברה אחרת לגילוי תרופות, טיפסה ב-2.8% לאחר שקיבלה מענק פיתוח של 1.5 מיליון דולר ממשרד המדען הראשי במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. פארמוס ציינה כי המענק מיועד בעיקרו לפיתוח חומרים המבוססים על מולקולת ה-CB2 - קנבינואיד. זהו החומר המהווה בסיס לתרופת הקנבינור, המיועדת לטיפול בכאבים.

טבע הוסיפה כ-0.4% ל-36.9 דולר לאחר שבבית ההשקעות המברכט חזרו על המלצתם למניה - "קנייה" -ועל מחיר היעד, 50 דולר. בנוסף, העלו בהמברכט את תחזיותיהם לרבעון הראשון.

עוד בלטה היום מניית נייס, שאיבדה כ-3.6% ל-33.9 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully