וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: מוכן לפתוח בהידברות עם סעודיה ולהשתתף במפגש פסגה אזורי

אלוף בן

30.3.2007 / 8:44

בראיון ל"הארץ" שיבח רה"מ את מלך סעודיה עבדאללה על מעורבותו ויוזמתו בקידום התהליך המדיני





אולמרט אמר אמש בעקבות פסגת ריאד: "הוועידה בריאד היא בהחלט עניין רציני. אנחנו לא משלים את עצמנו - התוכן חשוב, אולם חשוב גם להתייחס לאווירה, למיצוב ולכיוון, יש כאן תהליך שהלחימה בלבנון חידדה אותו, תהליך שהביא לכך שהמדינות הקובעות בעולם הערבי מתחילות להבין שמכל הצרות שיש להן, ישראל אינה הגדולה שבהן".



לדברי אולמרט, "סעודיה היא המדינה שתקבע לבסוף את יכולתם של הערבים להגיע לפשרה עם ישראל. נכונות הסעודים להוביל, להיחשף ולהתערב היא בפירוש מעניינת. איננו מפריזים בעניין זה, אך גם לא מבטלים אותו. ננהג בסוגיה זו בתבונה ובזהירות, מתוך נכונות לייצר דינמיקה שתשפר את התהליך ותחזק אותו".



תגובתה הרשמית של ישראל, שפירסם משרד החוץ בתיאום עם לשכת רה"מ, היתה פושרת, התעלמה מתוכן ההחלטות בריאד, והתמקדה בקריאה למדינות ערב המתונות להיכנס עמה לדיאלוג.



לפי ההודעה, "ישראל מאמינה בשלום ורוצה בכינון יחסים של שלום ושכנות טובה, הן עם הפלשתינאים והן עם מדינות האזור כולן. ישראל מעוניינת בדיאלוג עם מדינות ערב החפצות בשלום עמנו, במטרה לקדם תהליכי נורמליזציה ושיתוף פעולה, ומקווה שהפסגה בריאד תתרום לכך. עמדת ישראל ביחס לתהליך השלום עם הפלשתינאים מבוססת על עקרונות יסוד, במרכזם הקיום של שתי מדינות לאום, שכל אחת נותנת מענה לבני עמה - ישראל לעם היהודי ופלשתין לעם הפלשתיני. שתי מדינות שחיות בשלום ללא איומי טרור ואלימות, לשם כך נדרש דיאלוג ישיר בין ישראל לבין הפלשתינאים. מדינות ערב המתונות יכולות למלא תפקיד חיובי המעודד שיתוף פעולה אזורי ותומך במסלול הישראלי-פלשתיני, ודיאלוג ביניהן לבין ישראל יכול לתרום לכך".



שר הביטחון, עמיר פרץ, כינס אתמול דיון מדיני מיוחד על פסגת ריאד. פרץ סבור, שישראל צריכה לרשום לעצמה בסיפוק את העובדה, שהקונצנזוס הערבי אימץ את העיקרון של סיום הסכסוך ונורמליזציה עם ישראל כחלק מפתרונו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully